Caresheet Pachnoda marginata peregrina, Afr. rozenkever

Hier kun je de caresheets van diverse soorten vinden
Suzanne78
Ei

Bericht door Suzanne78 »

Mijn pachnoda larven groeien goed. Eentje was verpopt, maar ik denk dat die is dood gegaan. Vorige keer heb ik ook 10 leven gehad en die zijn ook allemaal verpopt, maar heb geen kever gevonden. Is er iets nietigheid met de grond? Ik had substraat erbij gekregen. Heb ook potgrond en eikenblad erbij zitten omdat het verder alleen poep was wat over gebleven was.

Kunnen jullie me zeggen wat ik verkeerd doe? Anders kijk ik deze nog af en geef het dan op. Baal ervan dat het bij mij niet lukt.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (241.84 KiB) 1017 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (195.25 KiB) 1017 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hallo Suzanne,

Zo te zien druipt de cocon van het vocht. Daar kan de pop in de cocon niet tegen en zal dan inderdaad sterven. De grond moet licht vochtig zijn, net als potgrond zoals dat in zakken verkocht wordt. Als je het droger houdt zal het stukken beter gaan. Veel succes.
Suzanne78
Ei

Bericht door Suzanne78 »

Pim schreef: vr 21 feb 2025, 13:11 Hallo Suzanne,

Zo te zien druipt de cocon van het vocht. Daar kan de pop in de cocon niet tegen en zal dan inderdaad sterven. De grond moet licht vochtig zijn, net als potgrond zoals dat in zakken verkocht wordt. Als je het droger houdt zal het stukken beter gaan. Veel succes.
Hoi Pim, de cocon was nat omdat ik de dode kever had afgespoeld. Daarvoor was hij netjes droog. Net als deze
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (88.79 KiB) 1000 keer bekeken
Plaats reactie