Het grote kleine vragen topic
-
- L2
Ok dan ga ik deze kleine tas vol ook laten drogen..
Dank je...
Dank je...
Kunnen leden weer wat meer foto's van hun mooie kevers plaatsen
?
Ik kan het nu even niet omdat mijn MTU nog larve zijn, maar ik mis de foto's een beetje!

Ik kan het nu even niet omdat mijn MTU nog larve zijn, maar ik mis de foto's een beetje!
Live, Larf, Love
Heeft iemand ervaring met Mecynorhina savagei? Ik ben op zoek naar kweektips voor deze prachtige soort, maar het is lastig om goede info te vinden.
Ik was gisteren mijn bakken aan het checken/hummus aan het verversen (hard nodig) toen ik een héél kleine L1 MTU vond. Dit.... Kan dus niet, want dit is de eerste keer sinds januari dat ik weer in de bakken zit. Maar het lijkt toch zo te zijn...
Kennen jullie voorbeelden waar een eitje 'overwintert' en pas in het voorjaar uitkomt ?
Kennen jullie voorbeelden waar een eitje 'overwintert' en pas in het voorjaar uitkomt ?
Live, Larf, Love
NeeMirkku schreef: do 11 apr 2024, 11:06 Ik was gisteren mijn bakken aan het checken/hummus aan het verversen (hard nodig) toen ik een héél kleine L1 MTU vond. Dit.... Kan dus niet, want dit is de eerste keer sinds januari dat ik weer in de bakken zit. Maar het lijkt toch zo te zijn...
Kan het een soort zijn die met je humus is meegekomen?
Hoe weet je dat het een Mtu is?Mirkku schreef: do 11 apr 2024, 11:06 Ik was gisteren mijn bakken aan het checken/hummus aan het verversen (hard nodig) toen ik een héél kleine L1 MTU vond.
Ik label al mijn bakken en recycle aarde niet..
iets van buiten zou kunnen wellicht; ik behandel aarde niet. Ik heb 'm natuurlijk apart gezet nu; ben heel benieuwd of ie het overleefd en wat het dan blijkt te zijn.
iets van buiten zou kunnen wellicht; ik behandel aarde niet. Ik heb 'm natuurlijk apart gezet nu; ben heel benieuwd of ie het overleefd en wat het dan blijkt te zijn.
Live, Larf, Love
Hoi hoi.
Ik heb nu sinds vivarium 2024 leven van de pachnoda kevers. Ik had er 10 en die zijn allemaal gaan verpoppen. Tenminste… ik heb tien van die omhulsels gevonden. Echter heb ik geen kever gezien. Ze zijn we allemaal leeg, dus je zou ze wel ergens verwachten. Ik heb ook. Het zand helemaal doorgezocht. Zelfs alles uit de bak gehaald en nieuw erin gedaan, maar nog niks gevonden. Nu heb ik nieuwe larven erin en ook daar zijn er 1 of 2 van verpopt en weer leeg.
Hoe komt het dat ik niks zie?
Ik heb nu sinds vivarium 2024 leven van de pachnoda kevers. Ik had er 10 en die zijn allemaal gaan verpoppen. Tenminste… ik heb tien van die omhulsels gevonden. Echter heb ik geen kever gezien. Ze zijn we allemaal leeg, dus je zou ze wel ergens verwachten. Ik heb ook. Het zand helemaal doorgezocht. Zelfs alles uit de bak gehaald en nieuw erin gedaan, maar nog niks gevonden. Nu heb ik nieuwe larven erin en ook daar zijn er 1 of 2 van verpopt en weer leeg.
Hoe komt het dat ik niks zie?
- Bijlagen
-
- image.jpg (167.55 KiB) 861 keer bekeken
Wat bedoel je met "leeg"? Zijn de coconnen leeg? Is het substraat leeg?