Foto's vd larven op 22-nov-2020
Substraat test
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nou, dat is echt een duidelijk verschil zeg.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Mooi gedaan! Altijd leuk een experiment
zeker als de uitkomst visueel zo zichtbaar is. Toppie!

Leuk om te zien. Informatie is altijd handig.
Helico.
Helico.
- keverfreak
- Ei
Ik heb ooit is een 2 tal bakken gekregen met larven , diegene hield ze enkel op eikenbladeren , frappante dat de larven erg groot en stevig waren !
Ik heb vroeger grond ook vermaalt tot zelfs zeer fijn , mij viel op meer uitval larven en minder stevig dan met fijn bladafval beuk .
Ik vind je experiment dan ( al is deze kleinschalig ) , redelijk geslaagd en precies zoals mijn ervaring ook was al die jaren dat ik kevers kweekte .
Na heel wat jaren gestopt te zijn heb ik weer 2 bakjes aangeschaft , en ga vanmiddag op zoek naar beukenblad ( fijn en grof ), succes met experiment

Ik heb vroeger grond ook vermaalt tot zelfs zeer fijn , mij viel op meer uitval larven en minder stevig dan met fijn bladafval beuk .
Ik vind je experiment dan ( al is deze kleinschalig ) , redelijk geslaagd en precies zoals mijn ervaring ook was al die jaren dat ik kevers kweekte .
Na heel wat jaren gestopt te zijn heb ik weer 2 bakjes aangeschaft , en ga vanmiddag op zoek naar beukenblad ( fijn en grof ), succes met experiment