Startersset :)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Yvco
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 13:34

Startersset :)

Bericht door Yvco »

Hoi allemaal!
Vandaag op Vivarium het insectenplein bezocht en geheel tegen mijn principes in meteen een startersset aangeschaft. Normaal lees ik me altijd helemaal in voor ik ergens aan begin, maar nu dus even niet...

Ik hoop op het forum veel te leren zodat mijn larven zullen transformeren tot mooie kevers! 🪲. De soort is protaetia speciosissima.

Verder bestaat mijn beestenboel uit een zoetwateraquarium, katten, Japanse kwartels en isopods (die waren bedoeld als kwartelvoer, maar ze zijn té leuk dus ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze levend te laten verslinden 😬)
Groetjes Yvonne
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi Yvonne!

Welkom op het forum. Leuk dat je bij ons op het Insectenplein bent geweest en met een startersset weg bent gegaan 😊
Je zal hier veel info kunnen vinden en anders worden vragen ook snel beantwoord. Veel plezier met je eerste kevers!
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier, superleuk dat je gelijk een setje hebt!! Ik ben ook op vivarium met kevers begonnen, ik denk in 2018!
Live, Larf, Love
Yvco
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 13:34

Bericht door Yvco »

Dankjulliewel!

Ik heb afgelopen dagen al veel gelezen en hoop dat het allemaal goed gaat. Ik kon geen specifieke caresheet voor de protaetia speciosissima vinden, klopt dat?

Ik vroeg me ook nog af hoe vaak jullie de larven normaal gesproken controleren? Haal je dan gewoon voorzichtig de bak leeg tot je ze allemaal gevonden hebt?
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Hoi Yvonne, welkom!
Leuk dat je het kevervirus te pakken hebt gekregen op Vivarium. Voor jouw larven kun je volgens mij de standaard caresheet voor rozenkevers aanhouden, maar ik denk dat Pim je hier ook een en ander over kan vertellen.

Groeten, Arie
Plaats reactie