Cocons Eudicella hornimani

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Cocons Eudicella hornimani

Bericht door Sonjanogwat »

Ik heb vanmiddag 6 cocons gevonden van mijn Eudicella hornimani 🤩
Nu zitten er nog 4 dikke larven in dezelfde bak.

Kan ik nu het best de cocons in een aparte bak doen of gewoon in dezelfde bak, samen met die 4 larven, houden?

Zoveel dingen die je nog niet precies weet als beginner en waar je dan tegenaan loop 🙈🤷‍♀️🤣🤣
Bijlagen
20220802_145432.jpg
20220802_145432.jpg (94.3 KiB) 5999 keer bekeken
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Het kan beide, ik weet niet of het een beter is dan het ander. Mijn hornimani cocons laat ik gewoon gewoon in de bak zitten en dat gaat prima.
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Bericht door Sonjanogwat »

Capsicum schreef: di 02 aug 2022, 19:18 Het kan beide, ik weet niet of het een beter is dan het ander. Mijn hornimani cocons laat ik gewoon gewoon in de bak zitten en dat gaat prima.
Dank je, dan laat ik ze lekker in de bak zitten waar de larven ook nog inzitten...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Wat leuk - door jouw post kom ik er achter dat wat de meeste kwekers en ik Cyprolais hornimani noemen eigenlijk Eudicella hornimani heet, zoals jij aangeeft. Ik heb catalogue of life even nagekeken en je hebt helemaal gelijk!
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Bericht door Sonjanogwat »

Pim schreef: do 04 aug 2022, 22:42 Wat leuk - door jouw post kom ik er achter dat wat de meeste kwekers en ik Cyprolais hornimani noemen eigenlijk Eudicella hornimani heet, zoals jij aangeeft. Ik heb catalogue of life even nagekeken en je hebt helemaal gelijk!
Dat is idd leuk. Ik heb ze met deze naam gekocht dus ik weet niet beter dan dat ze zo heten 🤣

Maar je weet het nooit, kan over een een half jaar maar zo weer veranderen, hebben ze weer een andere naam 🤣🤣
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Grappig, ik heb ook steeds gedacht dat het eerst Eudicella was en toen Cyprolais. Gelukkig weten we wel in beide gevallen om welke kever het gaat.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ja, maar verschillende sites houden verschillende namen aan. Catalogue of life is een wetenschappelijks, dus houd ik die maar aan.
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Bericht door Sonjanogwat »

Soms wel verwarrend idd als ze van naam veranderen, of als je info aan het verzamelen bent over een soort, dat ze op sommige pagina's onder een andere naam staan.

Vooral als beginner, kun je eindelijk onthouden welke je hebt, veranderen ze de naam weer 🤣
Plaats reactie