Hallo !

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Sentir
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 08 mar 2022, 17:19

Hallo !

Bericht door Sentir »

Hallo !

Ik ben Sentir, al sinds 2018-2019 houd ik Kevers.

Het begon allemaal met een MTU die ik kocht op de reptielbeurs in Antwerpen van Bright Eyes ( hopelijk is dat juist geschreven) na de dood van mijn kevertje heb ik een koppeltje vliegende herten aangekocht bij The Rainforest, die er nu niet meer is. Dit was in 2020. Het vrouwtje stierf enkele weken later maar ik heb nooit geweten waarom. Ze zat op dat moment niet bij het mannetje. Het mannetje is, na bijna 2 jaar, gisteren overleden. Hierdoor heb ik nooit gekweekt met het mannetje. Ook wegens het feit dat ik het niet zo simpel vond om webshops ofzo te vinden die deze beestjes verkochten ( en natuurlijk de meeste expo's werden afgeschaft de afgelopen jaren.)

Kevers zijn Echt leuke beestjes en ik heb ze altijd enorm interessant gevonden! Niet alleen in de tuin of dierentuinen, maar ook om te houden. Zelf kweken plan ik pas als ik Echt mijn eigen stekje heb binnekort. ( ook omdat het met de vliegende herten het plan in het water was gevallen)
;) voordat ik dat ga doen wil ik natuurlijk zoveel mogenlijk info opzoeken en dit forum leek me het beste !

Dus hierbij mijn lange introductie oops :lol:
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Welkom! Dit forum is inderdaad het beste 8-), je zult hier veel informatie vinden. Succes!
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Welkom Sentir! Leuk dat je je aan het voorbereiden bent op kevers kweken, je zult hier vast alle info vinden die je nodig hebt.

Groeten, Arie
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Welkom op het forum Sentir.
Je was al met vliegend herten begonnen? Niet de soort die hier voorkomt neem ik aan? Welke soort had je?
Hier kan je ieder geval genoeg informatie vinden en als het er niet zou staan kan je het gewoon vragen.
Veel plezier hier.

Pim
Sentir
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 08 mar 2022, 17:19

Bericht door Sentir »

Hoi :)

Yep, ik had niet de variant die hier voorkomt
Het was Dorcus titanus castanicolor van 60mm groot.
Plaats reactie