Ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Isabelle. In het verleden hebben we enkele rozenkevers gehad. Voor jaren Pachnoda Aemula (zeker tot de 8ste generatie) en ook kort Eudicella Smithi. Daarna vele jaren geen kevers gehad. Als sinds een paar beurzen (Hamm en Houten) kriebelt het toch weer om een paar kevers te houden. Ik wilde graag weer de Aemula en die vond ik vandaag bij Vivarium. Dus een doosje larven L3 gekocht.
Vervolgens nog iets geks gedaan, want bij een fotograaf op zijn tafel stonden een paar prachtige kevers. Mijn oog viel op de Chlorocala africana. Die wil ik graag hebben maar kon er geen kevers of larven te koop van vinden. We raakte kort in gesprek met de fotograaf en hij wilde die paar kevers op zijn tafel graag kwijt want hij vertrok morgen met het vliegtuig naar het buitenland. Dus voor een symbolisch bedrag hebben we de kevers een goed tehuis geboden. Nu hebben we dus 6 soorten waarvan we ieder 1 exemplaar hebben. Met mijn zeker niet meer getrainde kever-oog schat ik even in dat het 6 mannen zijn dus geen kans op kruisingen en we gaan ze in 1 terrarium houden als gezelschapsbak. Of ik moet nog wat vrouwtjes vinden bij de verschillende kevers, want dan wordt het verhaal anders.

Nu hopen dat de keversonderling met elkaar overweg kunnen en ach, anders staan er hier straks weer gewoon veelbakjes naast elkaar. Begint het alweer op vroeger te lijken.