Er zijn 57 resultaten gevonden

door Martijn
di 23 jun 2026, 22:05
Forum: Kweken
Onderwerp: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
Reacties: 33
Weergaves: 3406

Re: Eerste dynastes hercules lichyi kweek

Heb ze hier gewoon in de woonkamer in bakken staan, nooit geen problemen mee gehad.
door Martijn
wo 17 jun 2026, 18:11
Forum: Kweken
Onderwerp: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
Reacties: 33
Weergaves: 3406

Re: Eerste dynastes hercules lichyi kweek

Heel veel succes ;)
door Martijn
do 11 jun 2026, 15:31
Forum: Kweken
Onderwerp: Dynastes hercules lichyi kweek
Reacties: 6
Weergaves: 1829

Re: Dynastes hercules lichyi kweek

Hierbij het mannetje en de vermoedelijke gynandromorph
door Martijn
do 11 jun 2026, 15:27
Forum: Kweken
Onderwerp: Dynastes hercules lichyi kweek
Reacties: 6
Weergaves: 1829

Re: Dynastes hercules lichyi kweek

Iets minder dan 2 jaar verder en de eerste eieren zijn al gelegd.

Ondanks hetzelfde regime en een vader van 14 cm is geen enkele zoon van deze grootte. Zijn qua formaat 10cm tot 13.5 cm geworden.

Heb ook nog een raadsel gevonden bij het doorspitten van mijn bakken. In een van de bakken vond ik een ...
door Martijn
za 30 mei 2026, 18:58
Forum: Wie ben ik?
Onderwerp: Nieuw in de hobby
Reacties: 4
Weergaves: 196

Re: Nieuw in de hobby

Welkom ;)

Veel succes met de Dynastes hercules lichyi ;)

Gr Martijn
door Martijn
do 16 apr 2026, 08:12
Forum: Huisvesting
Onderwerp: Klimaatkamer
Reacties: 8
Weergaves: 1422

Re: Klimaatkamer

Bij mij ook een hele basic setup. Larven staan in een trapkast waar in een keer in de 2 a 3 maanden in kijk. Wonen in een jaren '30 huis in Rotterdam wat toch wel matig geisoleerd is. In de winter duikt de temperstuur tot net iets onder de 16 graden en zomers tot 25 graden. Vooral Dhl lijkt dit echt ...
door Martijn
do 26 mar 2026, 13:48
Forum: Algemeen
Onderwerp: Wie kweekt wat?
Reacties: 58
Weergaves: 214030

Re: Wie kweekt wat?

Wat een goed idee.

Hier mijn bescheiden lijst. Helaas door ruimtegebrek weinig ruimte voor meer:

- Dynastes hercules lichyi
- Megasoma typhon typhon
- prosopocoilus giraffa keisukei (echter vraag of mijn koppels wat hebben voortgebracht maar laat de kweekbak voorlopig met rust)
- stephanorrhino ...
door Martijn
vr 06 feb 2026, 01:34
Forum: Bedreigingen
Onderwerp: Schimmel mijtjes? Help!
Reacties: 10
Weergaves: 2422

Re: Schimmel mijtjes? Help!

Heb al behoorlijk wat larven en kevers gehad van de dhl en zie ze eigenlijk niet omkijken naar mijten. Zolang ze niet volledig onderzitten zou ik me er niet al te druk om maken ;) en inderdaad substraat wisaelingen zijn het rampzaligst. Heb het idee dat bij keverlarven het microbioom erg belangrijk ...
door Martijn
zo 18 jan 2026, 07:28
Forum: Kweken
Onderwerp: Dorcus titanus palawanicus
Reacties: 124
Weergaves: 24758

Re: Dorcus titanus palawanicus

Op de plek in de bak waar de cocon in zat maak ik een klein kommetje van aarde. Daar leg ik dan de pop in. Over het geheel een omgekeerd bakje van de chinees en dan aarde erover heen en wachten tot de cocon uitkomt
door Martijn
za 17 jan 2026, 23:17
Forum: Kweken
Onderwerp: Dorcus titanus palawanicus
Reacties: 124
Weergaves: 24758

Re: Dorcus titanus palawanicus

Heb het een keer gehad dat ik per.ongeluk cocon verstoorde. Wat ook goeie tip is omgekeerd bakje van de chinees erop zetten en dan weer grond erop. Dan niet maar met de bak zeulen en zo als nog goed gekomen. Maak je toch een goeie cocon met redelijke doorlaatbaarheid