Er zijn 57 resultaten gevonden
- di 23 jun 2026, 22:05
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
- Reacties: 33
- Weergaves: 3406
Re: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
Heb ze hier gewoon in de woonkamer in bakken staan, nooit geen problemen mee gehad.
- wo 17 jun 2026, 18:11
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
- Reacties: 33
- Weergaves: 3406
Re: Eerste dynastes hercules lichyi kweek
Heel veel succes 
- do 11 jun 2026, 15:31
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Dynastes hercules lichyi kweek
- Reacties: 6
- Weergaves: 1829
Re: Dynastes hercules lichyi kweek
Hierbij het mannetje en de vermoedelijke gynandromorph
- do 11 jun 2026, 15:27
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Dynastes hercules lichyi kweek
- Reacties: 6
- Weergaves: 1829
Re: Dynastes hercules lichyi kweek
Iets minder dan 2 jaar verder en de eerste eieren zijn al gelegd.
Ondanks hetzelfde regime en een vader van 14 cm is geen enkele zoon van deze grootte. Zijn qua formaat 10cm tot 13.5 cm geworden.
Heb ook nog een raadsel gevonden bij het doorspitten van mijn bakken. In een van de bakken vond ik een ...
Ondanks hetzelfde regime en een vader van 14 cm is geen enkele zoon van deze grootte. Zijn qua formaat 10cm tot 13.5 cm geworden.
Heb ook nog een raadsel gevonden bij het doorspitten van mijn bakken. In een van de bakken vond ik een ...
- za 30 mei 2026, 18:58
- Forum: Wie ben ik?
- Onderwerp: Nieuw in de hobby
- Reacties: 4
- Weergaves: 196
Re: Nieuw in de hobby
Welkom 
Veel succes met de Dynastes hercules lichyi
Gr Martijn
Veel succes met de Dynastes hercules lichyi
Gr Martijn
- do 16 apr 2026, 08:12
- Forum: Huisvesting
- Onderwerp: Klimaatkamer
- Reacties: 8
- Weergaves: 1422
Re: Klimaatkamer
Bij mij ook een hele basic setup. Larven staan in een trapkast waar in een keer in de 2 a 3 maanden in kijk. Wonen in een jaren '30 huis in Rotterdam wat toch wel matig geisoleerd is. In de winter duikt de temperstuur tot net iets onder de 16 graden en zomers tot 25 graden. Vooral Dhl lijkt dit echt ...
- do 26 mar 2026, 13:48
- Forum: Algemeen
- Onderwerp: Wie kweekt wat?
- Reacties: 58
- Weergaves: 214030
Re: Wie kweekt wat?
Wat een goed idee.
Hier mijn bescheiden lijst. Helaas door ruimtegebrek weinig ruimte voor meer:
- Dynastes hercules lichyi
- Megasoma typhon typhon
- prosopocoilus giraffa keisukei (echter vraag of mijn koppels wat hebben voortgebracht maar laat de kweekbak voorlopig met rust)
- stephanorrhino ...
Hier mijn bescheiden lijst. Helaas door ruimtegebrek weinig ruimte voor meer:
- Dynastes hercules lichyi
- Megasoma typhon typhon
- prosopocoilus giraffa keisukei (echter vraag of mijn koppels wat hebben voortgebracht maar laat de kweekbak voorlopig met rust)
- stephanorrhino ...
- vr 06 feb 2026, 01:34
- Forum: Bedreigingen
- Onderwerp: Schimmel mijtjes? Help!
- Reacties: 10
- Weergaves: 2422
Re: Schimmel mijtjes? Help!
Heb al behoorlijk wat larven en kevers gehad van de dhl en zie ze eigenlijk niet omkijken naar mijten. Zolang ze niet volledig onderzitten zou ik me er niet al te druk om maken ;) en inderdaad substraat wisaelingen zijn het rampzaligst. Heb het idee dat bij keverlarven het microbioom erg belangrijk ...
- zo 18 jan 2026, 07:28
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Dorcus titanus palawanicus
- Reacties: 124
- Weergaves: 24758
Re: Dorcus titanus palawanicus
Op de plek in de bak waar de cocon in zat maak ik een klein kommetje van aarde. Daar leg ik dan de pop in. Over het geheel een omgekeerd bakje van de chinees en dan aarde erover heen en wachten tot de cocon uitkomt
- za 17 jan 2026, 23:17
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Dorcus titanus palawanicus
- Reacties: 124
- Weergaves: 24758
Re: Dorcus titanus palawanicus
Heb het een keer gehad dat ik per.ongeluk cocon verstoorde. Wat ook goeie tip is omgekeerd bakje van de chinees erop zetten en dan weer grond erop. Dan niet maar met de bak zeulen en zo als nog goed gekomen. Maak je toch een goeie cocon met redelijke doorlaatbaarheid

