Er zijn 1692 resultaten gevonden
- zo 14 jun 2026, 00:54
- Forum: Algemeen
- Onderwerp: Het grote kleine vragen topic
- Reacties: 1015
- Weergaves: 727253
Re: Het grote kleine vragen topic
Vandaag een vrouwtje opgehaald van m'n bleu line variant voor bij m'n man .beide nog inactief en nog veel cocons om af te wachten vanuit 22/5/26 dus nog ff geduld hebben.
- zo 14 jun 2026, 00:49
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Phalacrognathus muelleri
- Reacties: 106
- Weergaves: 28218
Re: Phalacrognathus muelleri
Ik kom inmiddels overal larven tegen maar laat ze maar aangezien ik op het moment geen plek heb om ze apart te huisvesten. Alles wat wel apart staat is genoteerd per koppel in kleur of combinatie daarvan.
- za 13 jun 2026, 19:23
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Cyclommatus elaphus
- Reacties: 60
- Weergaves: 10953
Re: Cyclommatus elaphus
Ziet er goed uit , ik kon de man niet vinden en zie dat er gegeten is .
Ze hebben een hol hol gegraven langs de stam dat is voor mij over het algemeen een gunstig teken en ik merkte al dat de man meestal onder het schors op ze kop verstopt was maar dat dag en nachtritme vaak ook wel helpt.
Ze hebben een hol hol gegraven langs de stam dat is voor mij over het algemeen een gunstig teken en ik merkte al dat de man meestal onder het schors op ze kop verstopt was maar dat dag en nachtritme vaak ook wel helpt.
- za 13 jun 2026, 18:58
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Goliathus goliatus van René
- Reacties: 145
- Weergaves: 16100
Re: Goliathus goliatus van René
Alle maden zijn verdwenen en niets verloren,alles groeit goed door weer en ook weer substraat grotendeels vernieuwd tegen de mijten.
- vr 12 jun 2026, 23:59
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Mecynorhina torquata ugandensis
- Reacties: 193
- Weergaves: 36768
Re: Mecynorhina torquata ugandensis
Deze week waarschijnlijk vrij qua werk omdat het geweldige weer roet in het eten heeft gegooit dus fulltime thuis met de kevertjes.
Veel mtu's over en nog een terrarium over van 45x60x45 met lichtkap dus die in huis halen en inrichten .de vraag is waar?! :lol:
Waarschijnlijk bij de jongste twee ...
Veel mtu's over en nog een terrarium over van 45x60x45 met lichtkap dus die in huis halen en inrichten .de vraag is waar?! :lol:
Waarschijnlijk bij de jongste twee ...
- vr 12 jun 2026, 23:48
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Mecynorhina torquata ugandensis
- Reacties: 193
- Weergaves: 36768
Re: Mecynorhina torquata ugandensis
Er zijn 2 vrouwen naar Duitsland gegaan en dat ging gelukkig redelijk snel.
Maar de reactie van de schijnbaar oosterse Chinees of Japans waarschijnlijk haar reactie en enthousiasme dat is niet vergelijkbaar met nuchter Hollands denken. :lol:
Ik ben wel 6x onnodig bedankt en ze zijn zoooo cute!
Ik ...
Maar de reactie van de schijnbaar oosterse Chinees of Japans waarschijnlijk haar reactie en enthousiasme dat is niet vergelijkbaar met nuchter Hollands denken. :lol:
Ik ben wel 6x onnodig bedankt en ze zijn zoooo cute!
Ik ...
- vr 12 jun 2026, 23:32
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Cyclommatus elaphus
- Reacties: 60
- Weergaves: 10953
Re: Cyclommatus elaphus
Het koppel gisteren kennis laten maken met daglicht en in de trapkast is er alleen kunstlicht. De man gaat naar het licht als een motje naar de maan.
Besloten het koppel in een 10L emmer te zetten met flakesoil en een zachte beukenstam
De oppervlakte is niet zo groot als bij een 19L bak maar qua ...
Besloten het koppel in een 10L emmer te zetten met flakesoil en een zachte beukenstam
De oppervlakte is niet zo groot als bij een 19L bak maar qua ...
- vr 12 jun 2026, 23:22
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Mecynorhina polyphemus confluens
- Reacties: 0
- Weergaves: 17
Mecynorhina polyphemus confluens
Na veel gehannes met mannetjes en vrouwtjes die elkaar netaan misde eindelijk 2 vrouwtjes die bevrucht zijn .de man is inmiddels net overleden maar al 8 eieren en 1 larve en hopelijk volgt er meer .
Ook nog 2x L3 van het vivarium over het zouden vrouwen moeten zijn maar ze gaan heel erg traag en ...
Ook nog 2x L3 van het vivarium over het zouden vrouwen moeten zijn maar ze gaan heel erg traag en ...
- vr 12 jun 2026, 23:09
- Forum: Kweken
- Onderwerp: Lamprima adolphinae
- Reacties: 56
- Weergaves: 10359
Re: Lamprima adolphinae
Nou met de kennis inmiddels verwerft ga ik het nog maar eens proberen met 2 koppeltjes .
Ik heb helaas nog maar 1 broedbak kunnen maken (kwam flakesoil tekort) .
Ze schijnen niet zo moeilijk te zijn maarja dat ligt schijnbaar aan factoren die ik hier dan net niet had dus ga het nog is proberen.
Ik heb helaas nog maar 1 broedbak kunnen maken (kwam flakesoil tekort) .
Ze schijnen niet zo moeilijk te zijn maarja dat ligt schijnbaar aan factoren die ik hier dan net niet had dus ga het nog is proberen.
- vr 12 jun 2026, 22:29
- Forum: Voeding
- Onderwerp: Flakesoil inslaan
- Reacties: 11
- Weergaves: 625
Re: Flakesoil inslaan
Droogt het niet te snel uit met een doek er overheen?
Vorige keer hadden we ook de mooie witte schimmeldons erop , helaas begreep de oppas het niet destijds en verwijderde het :lol:
We doen en deden het eigenlijk altijd zo en met de juiste temperatuur is het in 4 weken klaar en zowiezo de 1e ...

