Hier wat foto's van mijn eerste keversoort. Ze komen van de Vlindertuin in Knokke, waar ik af en toe wat Phylliums en takken lever. In ruil krijg ik dan wat andere beestjes, waaronder vlinders en deze kevers dus. Kan iemand met zekerheid bevestigen dat het om Pachnoda sinuata flaviventris gaat? Ondertussen zijn er ook nog Eudicella morgani en Chlorocala africana oertzeni larven op komst
Bedankt Peter! Is inderdaad wel leuk wat compleet verschillende insecten te kweken! Rupsen van tropische nachtvlinders zijn ook erg indrukwekkend, zowel qua grootte als qua kleur... Ik post later misschien eens wat foto's
Gisteren het substraat van de keverbak eens deftig gecontroleerd... 72 L1-L3 larven gevonden en nog wat eitjes, en dat terwijl de imago's nog geen 2 maanden in de bak zitten. Hoor ik daar iets over konijnen?
Van mijn 11 Chlorocala africana oertzeni larven vond ik er maar 2 terug in de curver box, bovendien ook nog 1 dode, dus maakte ik me wat zorgen. Daarna wel nog 7 cocons gevonden, een hele geruststelling