Ik ben echt een totale beginner in het houden van kevers etc.
Als het goed is krijg ik maandag mijn aquariumbakje binnen waar ik mee wil gaan experimenteren.
Nu kennen we bij aquariums het begrip "gezelschapsbak" waarbij het uiterlijk en aanzien net zo belangrijk is [ misschien zelfs belangrijker ] dan het volop kweken met dieren. Nu zat ik eens te overdenken dat ik eigenlijk een bakje wil inrichten waarin ook planten en mossen zitten en daarbij bijvoorbeeld enkele kevers - springstaartjes wormpjes etc etc. Het zou er dan niet om gaan om vele honderden kevers te kweken, maar om in eerste instantie de populatie een beetje in evenwicht te krijgen. Dus steeds maar enkele eitjes en larven die het overleven in de bak zelf en zo het soort laat voortbestaan. Dus geen eitjes en larven er uit halen en in kweekbakjes doen, maar gewoon de boel de boel laten en kijken wat er van komt.
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel te zeggen of spreek ik wartaal

Alvast bedankt voor het "meedenken" in het maken van plannen voor mijn inrichting en de eventueel te houden dieren, waarbij het er beslist niet veel hoeven te zijn, maar een gezellig totaal-plaatje om te verzorgen en naar te kijken.
---