vandaag kwam ik thuis en ben weer bij mijn kevers gaan kijken (eudicella schultzeorum larva) en jammer genoeg, na wat gegraaf lag er nog maar één larf. roerloos.
ik ben er zeker van dat het aan mijn substraat lag, want dat vermoeden had ik al een tijdje. eerst dacht ik dat ze in een cocon waren gaan zitten, maar na gegraaf dus niet. ook was mijn bak behoorlijk droog, en het terrarium stond in de felle zon, wat mischien geen goede plek zou zijn geweest.

na wat te hebben zitten denken, ben ik op Youtube naar wat video's van "The Dark Den" en werd gefacineerd door de spinnen (ook al ben ik als de dood voor spinnen, maar deze vond ik bijzonder mooi en elegante dieren) en duizenpoten en weet ik veel niet wat. ik ben altijd wel geintresseerd geweest. en mijn eerst "huisdieren" die insecten waren waren sprinkhanen op vakantie in spanje die ik en mijn zus uit het zwembad hadden gevist. helaas hadden mieren onze "huisdieren" te pakken gekregen. na dit ongeluk, besloot ik dat ik nog maar wat vragen moest stellen om dit soort zaken te verkomen.
dus bij deze, is mijn vraag: wat is eventueel een beter insect om bij te beginnen, moge het spin, bitsprinkhaan of zelfs kakkerlakken zijn. hoe houd ik mijn terrarium op goede temperatuur, en vochtig, maar toch weer niet te nat? hoe maak ik goed substraat, of waar kan ik het kopen voor wat minder dan 5$? ik heb een mooi terrariumpje maar niks speciaals of zoiets groots. ik ben benieuwd wat ik te horen zal krijgen, en ben reuze benieuwd!
alvast bedankt, Tycho.