Einde jaren '90 had ik een mooie collectie kevers: 6 dubbele bakken van 60 cm breed en dus 2 x 30 cm naast elkaar, verder 40 cm hoog en diep. De onderste voorruit was 15 cm hoog en erboven een schuifruitje. Bovenaan een brede gaasstrook. Verlichting door kleine halogeen-lampjes in een fitting, in serie geplaatst. En een heleboel plastic potjes in alle maten, voor de larven. Van m'n toenmalige vrouw mocht ik een bak in de living zetten van 120x40x50 hoog, met verschillende soorten imago's. En na enkele jaren helaas gestopt omdat 'k elders alleen ging wonen...
Een tuin zorgde voor de nodige opslag van half verteerde bladeren die 'k ergens in een bos ging sprokkelen, samen met wat half rot hout...

2 andere vrienden van me waren door de zelfde microbe gebeten en we hadden niet helemaal dezelfde soortenlijst...

Als bewoners de toen meest bekende soorten...en als regelmatige bezoeker van insectenbeurzen, en ook bij enkele liefhebbers in het Brusselse, hadden we met ons 3 een aardige collectie opgebouwd.
Voeding toen stuifmeelkorrels en stukjes fruit, dat we op een papiertje presenteerden en om de 2 dagen wegnamen zodat we nooit een explosie van fruitvliegjes kregen. De larven met verteerde bosgrond, rot hout, vissenvlokken, schildpaddenkorrels, geweekte kattenbrokjes...
Op de bodem plastic planten en ook enkele echte, vooral klimop.
En nu bekruipt dezelfde microbe me weer...en ontdekte ik dit forum...