Wat is deze kever?
Wat is deze kever?
Hoi, ik ben Joannes en net zoals jullie allemaal benieuwd om meer te leren over kevers! dus val ik maar met de deur in huis, wat is deze kever? Al even geleden gespot op kalkgrasland in de vroege lente, op een molshoop. Dank!
Welkom! Deze soort ken ik niet je moet het eens vragen aan de moderators 

Geduld hebben is een schone zaak.
Welkom Pollus, vertel eens wat meer van wie je bent en waar je vandaan komt. Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum. De kever die je hebt weet ik niet exact maar misschien weet iemand anders hier de naam.
Welk land heb je deze gevonden? Nederland heeft zover ik weet geen echte kalkgraslandjes.
Welk land heb je deze gevonden? Nederland heeft zover ik weet geen echte kalkgraslandjes.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Bij nader inzien kan het een Elmis soortje zijn. Elmis aenea bijvoorbeeld. Deze leven bij beken en zijn zover ik weet alleen in Zuid-Limburg te vinden. Lengte is ongeveer 1,5 tot 2,5 mm.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Er bestaat een Duitse database op internet waar je via uiterlijke kenmerken kan zoeken. Misschien kan je de naam van deze kever daar vinden. Zie: http://www.kerbtier.de/cgi-bin/deXIdentify.cgi Het is een aardige website om eens te bekijken. Succes en vriendelijke groet.
welkom
Welkom. Ik heb ook geen flauw idee.
Boa constrictor intergrade
Python Regius (100% het. piebald & wildkleur)
Pandinus militaris
Opistophthalmus wahlbergi
Ceratophrys ornata
Idolomantis diabolica
Hierodula grandis
Ambystoma mexicanum
Pachnoda marginata peregrina Kweek
welkom