startkweek: Oryctes nasicornis grypus
Eindelijk, na bijna 2 jaren kweken is er 1 larf verpopt.
Het ziet er op het eerste zicht een enorm vrouwtje uit; Ik graaf deze vanavond nog op!
Ik post volgende week foto's van de kanjer.
Het ziet er op het eerste zicht een enorm vrouwtje uit; Ik graaf deze vanavond nog op!
Ik post volgende week foto's van de kanjer.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Ha ha dat verbaasd me niets
uit jouw kweken komen alleen maar knoeperds !

Zag toevallig laatst nog zon neushoorn kever op het fietspad lopen, ik was bang dat hij aangereden zou worden want het was zon mooi beestje, dus ik had hem even overgeplaatst in het beukenbos bij mij achter
.
Ben benieuwd naar je foto's Tom !

Ben benieuwd naar je foto's Tom !
Momenteel in het bezit van:
Pachnoda marginata peregrina (L3, imago's)
Chlorocala africana africana (L1, imago's)
Mecynorrhina torquata ugandensis (L2, L3)
Pachnoda marginata peregrina (L3, imago's)
Chlorocala africana africana (L1, imago's)
Mecynorrhina torquata ugandensis (L2, L3)
Heb van de week een eitje gespot
ben dus weer helemaal happy, leuk dat er een larf verpopt is.

Thanks voor de comments! 
Hier is die kanjer dan; de pop zelf meet 55 mm, dus het is goed mogelijk dat voor dit vrouwtje de 40 mm wordt overschreden in volwassen stadium.

Meer volgt nog (met hopelijk nog meer verpoppingen).
Mvg,
Tom

Hier is die kanjer dan; de pop zelf meet 55 mm, dus het is goed mogelijk dat voor dit vrouwtje de 40 mm wordt overschreden in volwassen stadium.

Meer volgt nog (met hopelijk nog meer verpoppingen).
Mvg,
Tom
- Hansje Pansje
Dat is een flinke afmeting ! Als de mannen ook zo uit de kluiten gewassen zijn... 

Kleine update (foto volgt nog): de vrouw is uit de pop gekropen en ik heb ze op 44 mm gemeten, een primeur (zeker voor een vrouwtje)!
- Hansje Pansje
Geweldig !
Schitterend! heel mooi!
Zo, daar zijn ze dan eindelijk: de eerste vrouw is uit de pop en meet zowaar 44 mm, een echt monster!

Ondertussen heb ik nog poppen bovengehaald: 2 vrouwtjes (55 mm en 56 mm lang) en één reuzeman (64 mm lang!). Zou dit de 50 mm man kunnen worden?

Ondertussen heb ik nog poppen bovengehaald: 2 vrouwtjes (55 mm en 56 mm lang) en één reuzeman (64 mm lang!). Zou dit de 50 mm man kunnen worden?