hallo mensen
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Hier op het forum word er regelmatig larven en imago's aangeboden. Bij het topic Keverkwekers kun je diverse kwekers vinden zowel binnen als buitenland. Hier in Nl zijn er volgens mij niet echt grote (brood)kwekers te vinden, voornamelijk hobbyisten en dus met een minder groot en divers aanbod. Maar alle hobbyisten in Nl en Be bij elkaar geeft toch wel weer een divers aanbod. Regelmatig worden er nieuwe soorten vanuit Taiwan gehaald en na een volledige cyclus word het overschot aan nakweek weer verder verkocht in Europa, zo blijven er nieuwe soorten bij komen onder de hobbyisten. De kevers zijn op sommige (reptielen en terraria)beurzen wel vertegenwoordigd. Met het forum hebben we tot nu toe 1x op Vivarium en 1x op Insect Experience van de Universtieit Wageningen gestaan met als doel de kever hobby meer bekendheid te geven. Het heeft geresulteerd in een fors groeiend aantal leden en meer bekendheid bij een breder publiek.
-
- L1
ik heb al gekeken bij aanbod en gevraagd ik wacht gewoon op me gemak tot er kevers komen, maar het weer laat het nu ook even afweten want opsturen zit er nu niet echt bij (te koud) alleen zou het misschien zondag op maandag kunnen. ik zat te denken om naar houten te gaan aankomende 11 december. jaren geleden stonden op deze beurs genoeg kevers. hebben jullie enig idee of het op heden nog steeds zo is?
Houten is qua kevers niet zo veel, maar in vergelijking met de andere terrariumbeurzen is dit alleszins wel ok. Het is echter niet te vergelijken met de echte insectenbeurzen in België, Frankrijk, Duitsland.
Je hebt wel wat standhouders (er zijn er zelfs enkele die hier bij dit forum aangesloten zijn) en ook The Pet Factory (die hebben steeds vrij speciale keversoorten, maar ze zijn nooit goedkoop), dus er zullen zeker en vast hier en daar wel keversoorten aangeboden worden.
Je hebt wel wat standhouders (er zijn er zelfs enkele die hier bij dit forum aangesloten zijn) en ook The Pet Factory (die hebben steeds vrij speciale keversoorten, maar ze zijn nooit goedkoop), dus er zullen zeker en vast hier en daar wel keversoorten aangeboden worden.