hallo, ik ben Andries

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
andries
L2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:00

hallo, ik ben Andries

Bericht door andries »

Hallo beste keverfanaten :D
Ik ben Andries, 14 jaar en woon in Borsbeke (België).
Mijn hobbies zijn skaten en aquaria maar sinds kort ben ik wat gaan opzoeken over kevers en dit onderwerp boeit mij enorm. Ik heb mij aangemeld op dit forum om meer te weten te komen over kevers. Ik ben van plan om misschien zelf kevers te gaan houden (eerst ouders overtuigen natuurlijk :? )

mvg,
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Welkom Andries, zo zat het 5 maanden geleden ook bij mij, en ondertussen heb ik al een anderhalf maand larven.
Ik hoop voor je dat het je lukt om je ouders te overtuigen. :wink:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Andries ! Ha ha ouders overtuigen ?!? Dat is altijd een heikel punt... Zeer educatief verantwoord die kevers ;)
andries
L2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:00

Bericht door andries »

Sam schreef:Welkom Andries, zo zat het 5 maanden geleden ook bij mij, en ondertussen heb ik al een anderhalf maand larven.
Ik hoop voor je dat het je lukt om je ouders te overtuigen. :wink:
tgahha hoe heb je ze overtuigd?
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Toen ik kwam met het idee van kevers houden, vroegen ze of dat ik zoiets kakkerlakken bedoelde. Toen zei ik dat het geen kakkerlakken zijn, en dat het juist heel propere dieren zijn. Gelukkig deden mijn ouders er niet zo moeilijk over, en ik kreeg kevers als ik een goed rapport had. (toen haalde ik net een onvoldoende voor Nederlands :stupid:. Gelukkig was ik bij het volgende maandrapport bij elk vak erdoor)
Ook zeggen dat het helemaal niet veel hoeft te kosten. Dat zul je wel lezen op dit forum.
Als je een aquarium hebt, zullen je ouders er misschien ook wel niet zo moeilijk doen.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom. ouders hè, ik heb ook meer dan een half jaar moeten zeuren :roll: toen mocht het eindelijk nadat we terug waren van vakantie 8-) mocht ook maar 1 bak. dat zijn er twee geworden en acht 3,5L bakken+heel veel kleine plastic bakjes (ijsbakken, plastic bakjes van noten en zeebanket en ga zo maar door) :lol:
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Hallo Andries,

welkom op het forum!
Je hebt al goede tips gehad voor je ouders,
nu nog je larven aanschaffen :lol:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Andries,

Nu je toegang hebt tot de rest van het forum kan je genoeg redenen naar boven halen om jouw ouders te overtuigen. Ik ben gewoon begonnen met kevers in huis te halen, maar ja, mijn ouders kunnen er gelukkig niks meer van zeggen. Het helpt wel als je de 18 gepasseerd bent :lol: Tot die tijd blijft het onderhandelen en dus met goede argumenten komen.

Groeten,

Pim
Plaats reactie