Hallo lotgenoten

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Wally
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 17:41

Hallo lotgenoten

Bericht door Wally »

Ik ben Wally en ik heb sinds een jaar Rozenkevers in huis. Nu ik de voortplantingcyclus helemaal rond heb, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Graag zou ik mijn collectie uitbreiden met Neushoornkevers of snuitkevers.

Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hi Wally en welkom ! Hou het marktplaats/aangeboden/gevraagd topic in de gaten, zet een gevraagd advertentie of ga bijv 11 april naar de ter beurs in Houten voor nieuwe beestjes... Welk soort rozenkever heb je trouwens ?
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Wally, ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
rottie
L2
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 20:03

Bericht door rottie »

Hartelijk welkom hier Wally
dgv eric ;)
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Wally :)

En welke rozenkevers heb je aangezien dit een nogal 'ruim' begrip is ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Wally
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 17:41

Bericht door Wally »

Tsja, ik had natuurlijk moeten weten dat 'Rozenkevers' in deze context nogal een ruim begrip is. Normaal gesproken kijken mensen me alleen vreemd en vies aan als ik ze vertel over mijn keverhobby, vandaar.

Voor jullie: ik bedoelde de bekende Pachnoda marginata peregrina.

Nu ben ik op zoek naar afwisseling in grootte, vorm en kleur. Zodoende ben ik terecht gekomen op het www en ziedaar, een hoop mensen met eenzelfde afwijking! Gezellig.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Als er hier mensen zijn die vies kijken betreft dit onderwerp heb je meer kans dat die mensen zelf vies worden aangekeken hier :lol:

Naast je pachnoda's raad ik je aan een Eudicella soort te houden ;) (als je terra groot genoeg is).
Deze zijn iets groter, ook iets actiever en hebben natuurlijk ook mooie kleuren.
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie