Hallo,

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
jojokeuh
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 23 sep 2011, 16:38

Hallo,

Bericht door jojokeuh »

Hallo Ik ben Joris,
Ik kom uit Maasmechelen in België en wil beginnen met kevers.
Veel ervaring met wandelende takken maar wil me nu verdiepen in kevers houden.
Ik hoop een leuke tijd hier te hebben.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hoi Joris, welke wandelende takken heb je al gehad? Wat voor kevers ben je van plan te nemen? Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum. Veel plezier!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
jojokeuh
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 23 sep 2011, 16:38

Bericht door jojokeuh »

Peter schreef:Hoi Joris, welke wandelende takken heb je al gehad? Wat voor kevers ben je van plan te nemen? Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum. Veel plezier!
In totaal 23 soorten gehad. Nu ben ik alleen nog maar in het bezit van wandelende bladeren.
Wil die ruimte nu gebruiken voor kevers. Ik zou het niet weten met welke te beginnen.
Tips voor te beginnen ?
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ja, kijk eens naar de caresheets die hier op het forum staan en kijk eens rond in de fotohoek. Je kunt ook even op het forum zoeken naar "beginnerssoort"
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

welkom Joris
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Joris
de makkelijkste kevers om mee te beginnen zijn Pachnoda, Eudicella en Chlorocala soorten
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Joris , welkom op het forum ! Zooo dan 23 soorten :shock: dat moet me een gesleep met voer takken zijn ! Gelukkig zijn kevers minder tijdrovend ;)
Zoals Jeroen al zei; Pachnoda, Eudicella en Chlorocala's zijn ideale beginners soorten...
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
Plaats reactie