Brandnetel

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Brandnetel
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 15:42

Brandnetel

Bericht door Brandnetel »

Hallo iedereen,

tijdens mijn opleiding tot natuurgids herontdekte ik mijn liefde voor insecten in het algemeen en voor Kevers in het bijzonder.
Tijdens het surfen op het web kwam ik langs dit forum en ontdekte al vlug dat dit een prima aanvulling zou zijn op mijn natuurbezigheden.

Mijn interesse qua natuur gaat vooral uit naar die dingen die we vinden in onze onmiddellijke omgeving en dan nog meer specifiek naar het (erg) kleine.
Ik doe een poging om via fotografie zoveel mogelijk soorten op naam te brengen maar hecht ook veel belang aan de samenhang der dingen (ecologie).

Mijn gebruikersnaam verwijst naar een zekere neiging om bijdrages nog al eens te kruiden met wat ironie, cynisme en sarcasme.
Maar ik hoop dat ik, net als de Brandnetel, over enige positieve eigenschappen beschik zodat ik het forum ook iets te bieden heb.

Groeten vanuit Oostende (Vlaanderen)

Jan alias Brandnetel
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jan en heel hartelijk welkom op het forum ! Ha ha een beetje gekheid en sarcasme is altijd welkom wat mij betreft ! Je doet dus veel met de Belgische/Nederlandse natuur als ik je goed begrijp. Voor ons is elk lid een waardevolle toevoeging, of ze nu vragen stelt of ons dingen kan bijbrengen ! Voel je welkom en doe je ding zou ik zeggen ;)
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Bericht door Barbara »

@Hansje Pansje
Niet de Nederlandse, maar de Belgische natuur ...... Oostende ligt nog steeds niet in Nederland :D .
Misschien tijd voor een leesbrilleke ..... ;)
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Jup ik zag het en heb mijn tekst verbeterd :oops:
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik moet zegen dat ik de soepversie van brandnetel wel kan waarderen. Voila je hebt toegang tot de rest van het forum.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Hey Brandnetel,

Ook ik kan je de soepvariant echt aanraden! Vergeet vooral de ui en knoflook niet. Mocht je ook nog interesse hebben in inheemse insecten dan is een sectie van de NEV misschien ook leuk? Bij deze zou ik die stiekem willen promoten. Houdt zich bezig met allerlei groepen insecten, natuurbeheer en fotografie. Kijk zelf maar op nev.nl :roll: Veel plezier met het kevers kweken! Een hobby waar je geen spijt van krijgt :D
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom ;)
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom jan
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom op het forum Jan!
Erg leuke introductie, wordt zeer gewaardeerd :D
Veel plezier hier ;)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Brandnetel
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 15:42

Bericht door Brandnetel »

Bedankt voor het warme welkom.
Vanwege werkzaamheden in huis wat minder tijd om het forum te bezoeken maar vanaf volgende week breng ik elke dag een bezoekje.

tot "forums"
Plaats reactie