voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
abpinsects
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 23:29

voorstellen

Bericht door abpinsects »

Voorstellen

Hallo forumleden,

Ik ben Bertus en woon in Emmen. Mijn hele leven ben ik al bezig met dieren wat geresulteerd heeft in een flink aantal slangen en hagedissen tot 3 jaar geleden. Door drukte en privé omstandigheden ben ik hier mee gestopt., Altijd als we naar beurzen gingen, vooral Hamm stond ik te watertanden voor de insecten en heb ook regelmatig wat takken of bidsprinkhanen meegenomen. Bloed kruipt waar het niet gaan kan en de aantrekkingskracht heeft het gewonnen van de ambitie om geen dieren meer te houden. Een tijd geleden ben ik mee geweest naar een beurs en heb daar wandelende takken mee genomen, het enthousiasme was weer gewekt en heb inmiddels een beetje uitgebreid. Wat mij altijd heeft gefascineerd zijn de enorme neushoornkevers die regelmatig in ham werden aangeboden en de andere kleurrijke soorten zoals Eudicella's. Nu weet dat neushoorkevers moeilijk zijn en dat je er engelen geduld voor moet hebben dus wil ik mijn vingers hier nog niet aan branden. Op dit forum wil ik er achter komen wat makkelijke beginners soorten zijn en in de toekomst hier wat van aanschaffen.
Mijn dieren zijn te bewonderen op hyves (abpinsects.hyves.nl) als iemand het leuk vind om te volgen wat ik allemaal heb mag die zich aanmelden als vriend.

Ik hoop zo een beetje een beeld te hebben gevormd van mezelf en een heleboel bij te leren op dit forum.

Met vriendelijke groet,


Bertus Posthumus
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Bertus en een heel hartelijk welkom op de site ! :lol: Ha ha weer iemand ten prooi gevallen aan het virus... Goh we kunnen er inmiddels wel een flinke kliniek mee vullen ;)
Je geluk kan haast niet op... de Eudicella's zijn een van de beginners soorten net als de Pachnoda's...
Arne van Bekkum
L3
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 20:56

Bericht door Arne van Bekkum »

Hallo Bertus en welkom!
Ik woon dicht bij je in de buurt, Ommen.
Toevallig heb ik net een paar Eudicella soorten besteld, als je wilt kan ik dr wat voor je mee laten komen, dan ben je gelijk voorzien haha!
mvg Arne
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom. eudicella's zijn gelukkig beginnerskevers.
@hansje pansje: waar zetten we de kliniek dan neer? bij jou thuis? :lol:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha heb al zo'n idee wat m'n wederhelft gaat zeggen over nog meer van die insect gekkies :noway:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bertus,

Wat leuk om inderdaad weer een "geïnfecteerd" medelid tegen te komen. Heel veel plezier hier op het forum. Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum.

Groetjes,

Pim

P.S. Die kliniek moet er dan maar komen! :lol:
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Welkom Bertus.

Dat moet dan wel een leuke kliniek worden. :lol:
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom op het forum!!
Ook ik meld me vrijwillig aan voor de kliniek :lol: :lol:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie