Soorten in hoger terrarium

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Soorten in hoger terrarium

Bericht door Joris »

Hee lui,

Ik heb pasgeleden een terrarium gekregen (zie foto) en zou er graag een soort in willen zetten die iets meer baat bij een hoger terrarium zou hebben. Er zat eerst een P. muelleri in maar die is onderhand verhuisd. Ik zou er graag een andere Lucanidae in zetten of iets van vergelijkbare grootte maar ik ben nog vrij nieuw in de hobby dus ik weet niet echt wat m'n opties zijn. Hebben jullie ideeën? Het liefst een soort waar ik ook mee kan kweken (niet per se in hetzelfde terrarium).

Het terrarium is een ExoTerra van 30x30x45.

Groetjes
Bijlagen
Terrarium
Terrarium
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mooi, een hoog terrarium! Ik denk dat juist een wat kleinere soort goed gaat vliegen in jouw bak. Als ik al zie hoe goed mijn Stephanorrhina’s hun best doen in hun kleine bakje.. terwijl mijn mtu’s in hetzelfde soort terrarium zitten als die van jou en die vliegen bijna nooit.
🪲 Beetlegems 🪲
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Ahh oké, mtu's zouden een goede keuze zijn dan?
Als ze vliegen in de bak krijg je dan geen scenario vergelijkbaar met een vogel en een ruit..? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Nee, juist niet. Althans, mijn mtu’s doen niet erg hun best om te vliegen. Mijn Stephanorrhina’s vliegen juist heel veel, ik denk wel het meest van alle kevers die ik heb :)
🪲 Beetlegems 🪲
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Ik ben 'n beetje bang dat ze zichzelf beschadigen als ze tegen de wand aan vliegen oid
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Valt wel mee hoor. Ze maken sowieso soms een potje ervan, navigeren kunnen ze niet zo goed :lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Tja, ik heb hetzelfde terrarium met d. Derbyana, die vliegen zich ook regelmatig te pletter tegen de ruit, maar herstellen zich snel en nog nooit schade gehad. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken om de ruit :D .
Plaats reactie