Jasmijn

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
manderijn
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 16:32

Jasmijn

Bericht door manderijn »

Hoi,
Ik ben Jasmijn, student van 22, en ben compleet nieuw in dit wereldje.
Altijd al interesse gehad hebbend in insecten heb ik een aantal jaar geleden rupsen van het grote koolwitje gehouden tot ik ze uit kon laten vliegen (een erg bijzondere ervaring)

Kevers heb ik altijd erg mooi en bijzonder gevonden, nu ik er recent achter kwam dat je die in huis kan houden was ik direct geïnteresseerd.
Nou heb ik geen ervaring met het houden van kevers en valt het mij tegen hoeveel informatie je er over kan vinden.

En dit klinkt misschien als een rare vraag maar, aangezien je kevers niet vrij kan laten, hoe houd je de hoeveelheid kevers die je hebt onder controle?
Ik zie namelijke helemaal voor me dat ik hier vol enthousiasme aan begin en na een aantal maanden het hele huis vol heb staan met kevers die ik nergens kwijt kan :P

groetjes :)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom Jasmijn!

Leuk dat je geinteresseerd bent in de keverhobby! Het is inderdaad een nog wat onbekende hobby en naar informatie moet je goed zoeken. Hier op het forum is ieder geval erg veel informatie te vinden. Met deze info zou je toch een goed idee moeten krijgen van wat het keverhouden in zijn werk gaat en wat mogelijk soorten zijn om mee te beginnen.

Overschot kun je gemakkelijk voorkomen door de larven of kevers die je te veel hebt te verkopen, meestal is dit geen probleem.

Veel plezier op het forum iedergeval, en als je een soort gekozen hebt om mee te beginnen kun je een oproep plaatsen in het marktplaats topic ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Jasmijn,

Welkom op het forum. Leuk dat je ook kevers wilt gaan houden. Al rondneuzend op het forum kom je al heel veel te weten over het houden van kevers. Heel veel plezier hier.

Pim
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hai Jasmijn,

Welkom op het forum en alvast veel leesplezier.
Hier kun je antwoord krijgen op al je vragen!

En een tip om overschot te voorkomen is mannetjes en vrouwtjes apart te zetten elk in een eigen bak.
Uiteraard voordat ze hebben gepaard, anders heeft het weinig zin. ;)

Succes met de voorbereiding!

Groeten,

Ben
Sjoerd Ellenkamp
L1
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 okt 2016, 08:23

Bericht door Sjoerd Ellenkamp »

Hallo Jasmijn,

Leuk dat je geintresseerd bent. Ook leuk dat je koolwitjes hebt gehad.

Je kan een eventueel ook verkopen/weggeven.

Groeten Sjoerd
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:D Welkom Jasmijn ! Leuk dat je de overstap naar kevers wilt maken. Geloof me je gaat er geen spijt van krijgen !
Plaats reactie