Saskia

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Saskia

Bericht door Saskia1982 »

Ik ben Saskia en eigenlijk weet ik niet beter of ik heb altijd wel allerlei dieren gehad. Op dit moment hebben we katten, kippen, muizen, dwerghamsters, vissen, een schildpad, reuzenslakken, wandelende takken en een paar baby miljoenpootjes..

Nou mag mijn dochter ook een terrarium met dieren op haar kamer en haar keus is gevallen op kevers. Inmiddels ben ik begonnen om me in te lezen in de hobby en hierbij is ons oog gevallen op de mooie cyprolais aurata, dus via marktplaats een bericht gestuurd naar Arthur voor wat meer informatie en eventueel tips en goede sites. Via hem ben ik dus hier beland ;)

Voorlopig zitten we dus nog in de inlees fase, dus ik kan me hier nog wel even vermaken op het forum ;)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi Saskia,

Ik zie dat je het forum gevonden hebt, Welkom!

Je hebt al een indrukwekkende dierenverzameling, gaaf zeg :D

Vooral de Haaniella dehaanii vind ik erg gaaf, loopt de kweek daarmee goed?
Heb zelf ook jaren lang takken gekweekt maar deze soort heb ik nooit met succes gekweekt :roll:
Welke takken heb je nog meer?

Ik vind het leuk dat de keuze van je dochter op kevers is gevallen, ook iets wat niet mag ontbreken in jullie prive dierentuin toch :lol:

Zoals ik al zei is er veel info te vinden, en kun je alles vragen wat in je op komt!
Veel plezier hier :mrgreen:
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Ja hoor, ik heb het gevonden :D
De Haaniella dehaanii kweek gaat prima, maar traag haha. Ze leven heel erg lang en hebben weinig haast om zich voort te planten.
Ze zitten samen met Sungaya inexpectata en ik laat alle eieren gewoon uitkomen in het terrarium.

Ik heb inmiddels al veel gelezen, maar als er vragen in me opkomen dan zal je die vanzelf gaan tegenkomen ;)
Laatst gewijzigd door Saskia1982 op zo 11 dec 2016, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Saskia,

Welkom op het forum! En inderdaad, een indrukwekkende dierencollectie heb je thuis.

Kevers zijn echt supergaaf en weet zeker dat ook deze diertjes op niet al te lange termijn een plekje innemen bij jullie.

Veel voorpret gewenst!
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Bedankt voor het welkom!
Scheelt natuurlijk dat ik de dieren niet alleen leuk vind en verzorg, zowel mijn man als dochter vinden het ook geweldig. Dan blijven enkel nog tijd en ruimte over als beperkende factor in de hobby ;)
Ben nu al druk aan het rondkijken wat ik echt zou willen en dan rustig aan voorbereiden op het houden van kevers. Zodra het weer wat warmer word dan wil ik de eerste larven gaan aanschaffen, tot die tijd vooral lekker lezen over kevers :)
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Saskia, wat gaaf dat jij en je man de liefde voor de wat onderbelichte diersoorten mee geeft ! Het zijn voor de meeste mensen nou niet bepaald de meest uitnodigende beestjes terwijl ze zo ongelofelijk mooi en geniaal in elkaar steken. Je dochter boft maar met zulke ouders ! Heel veel kweek plezier voor jullie gezin toegewenst in 2017
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Een tijd lang stil geweest vanaf deze kant maar de kevers zijn zeker niet vergeten.
Ik was inmiddels al in het bezit van de Pachnoda marginata peregrina en Chlorocala africana africana.. Maar dankzij Arietuur sinds vandaag ook de trotse bezitter van een aantal geweldige Mecynorrhina torquata ugandensis larven. :D
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoezee! Goed bezig Saskia!

En, de ervaring leert dat de MTU van Arietuur altijd mooie exemplaren oplevert.
Veel plezier met de kweek in ieder geval!

Groetjes,

Ben
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Moet zeggen dat ik zelfs al geniet van de voorpret van het wachten tot er kevers zijn. Scheelt dat ik ook wandelende takken heb die een cyclus hebben van 2 jaar (ei tot volwassen tak), dus dan leer je wel geduldig te zijn.
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Plaats reactie