Goliathus

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
M Brans
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 24 okt 2014, 14:54

Goliathus

Bericht door M Brans »

vandaag is er een Goliathus kever uit gekomen wat kan ik het beste doen in een nieuwe bak doen (en hoe groot moet deze zijn)
of even laten zitten.
Het is een man en er moet nog een man uitkomen dus als iemand 1 of 2 vrouwen heeft heb ik wel interesse.
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

Even met rust laten en de kever de kans geven om uit te harden.

Dit kan enkele weken of langer duren.

Zet er wat eten bij (jelly bvb) en dan zie je wanneer hij begint te eten.

Te veel storen in deze fase kan aanleiding geven tot vroeg overlijden...voorzichtig dus.
An inordinate fondness of beetles.
M Brans
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 24 okt 2014, 14:54

Bericht door M Brans »

Inmiddels heeft deze heer 2 dames gekregen en heeft ook goed gepaard met deze dames maar nu een vraag, wanneer is het verstandig om naar eitjes/larven te zoeken en moeten deze eitjes/larven meteen apart gezet worden.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Das mooi!! Ik zou een kleine twee maanden wachten met het zoeken naar larven en eitjes. Dan moet je wel wat kunnen vinden. Neem met deze soort vooral geen risico en zet de larven meteen ieder apart. Je wilt er vast niet teveel verliezen aan vraatzuchtigheid en omdat deze soort veel eiwit nodig heeft als larf, is de kans op onderlinge vraat groot.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gefeliciteerd ! Stoer dat het je gelukt is om ze volwassen te krijgen. Helemaal geweldig als je de cyclus helemaal rond krijg :D Respect voor dit moeilijke soort.
Plaats reactie