vraagje over de letter F

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Klopt allemaal. Uit eigen ervaringen zijn de volgende soorten heel erg gevoelig aan inteelt (na 3-4 generaties reeds zichtbaar): Mecynorhina oberthueri ssp., Megalorrhina sp., Mecynorhina torquata ssp..

Bij de meeste andere soorten is het best een nieuwe "bloedlijn" na ongeveer 5-6 kweekgeneraties in te voeren (in Japanse kweeklijnen gaan ze meestal tot F7, daarna "verversen" ze).

Mvg,
Tom
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Een goed programma om mee te werken en voor het in de gaten houden van bloedlijnen / generaties trendanalyse van het inteeltpercentage - verwantschapsgraad berekening en zelfs stambomen is ZooEasy: hier werk ik mee tijdens werk en gebruik ik prive ook bij de dieren.
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Eric,

Heb jij de licentie van je werk om ZooEasy te gebruiken thuis? Of is het ook gewoon gratis te gebruiken? Ik heb wel eens geprobeerd om alles in PMx te zetten, maar daar ben ik zo snel niet aan uitgekomen. Mocht je een link hebben voor het programma dat jij gebruikt hoor ik dat graag van je!
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

He Bas,

er is inderdaad een licentie voor nodig maar heb hem voor eigen gebruik verkregen via een kennis op usb.
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Wat gaaf! Dan ga ik mijn zoektocht gewoon weer voortzetten :)
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Ik zal eens vragen aan die kennis of die misschien een manier weet voor je zodat je er ook aan kan geraken. Laat ik nog iets over horen per pb :)
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Plaats reactie