Hoihoi, even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
rappie
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 16:04

Hoihoi, even voorstellen

Bericht door rappie »

Hoi iedereen,

Ik ben Jasper, uit Groningen. Ik ben sinds kort geinteresseerd in het prepareren van insecten. Ik vroeg mij af of er mensen geinteresseerd zijn om overleden exemplaren naar mij op te sturen, of te verkopen. Ik ben helemaal nieuw op dit gebied dus ik weet niet wat gebruikelijk is, en of dit misschien al veel gebeurt?

Ik heb begrepen dat ik me eerst moet voorstellen voordat ik berichten kan plaatsen, vandaar dat ik nu hier post. Eigenlijk hoort mijn vraag denk ik thuis bij de onderstaande post :)

viewtopic.php?f=33&t=1929

Gr,
Jasper
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

Welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Jasper,

Leuk dat je ons forum tegengekomen bent en je voorgesteld hebt. Welkom op het forum! Je kan hier op het forum vast wel aan overleden kevers komen. Je hebt nu toegang totm de rest van het forum - heel veel plezier dus.

Pim

P.S. Je kan natuurlijk ook nog een bericht plaatsen op Marktplaats - gezocht
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Welkom
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jasper hartelijk welkom op het forum ! Heb je al andere diertjes geprepareerd? Heb je zelf ook insecten ? Ben nieuwsgierig :mrgreen:
rappie
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 16:04

Bericht door rappie »

Bedankt iedereen :)

Ik heb al een paar insecten geprepareerd, maar ik ben nog erg beginnend. Het is lastig om aan insecten te komen zonder ze je ze zelf dood moet maken, daarom ging ik ook even op zoek naar andere manieren om er aan te komen.

Zelf heb ik verder geen insecten.
Buchan
L2
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 18:44

Bericht door Buchan »

Hoi Jasper,

De handel in geprepareerde insecten is in Nederland minimaal. De meeste handelaren zitten in het buitenland. Ik ben bezig een partij insecten op te kopen van iemand die handelt in geprepareerde dieren en andere naturalia. Hij wilde er vanaf omdat er geen handel in zit. Zodra ik die handel heb, zal ik je wel even inseinen.

Het gros van mijn collectie heb ik via marktplaats, E-bay of via sites waar ze insecten verkopen (http://www.thebugmaniac.com bijvoorbeeld).
Vlinders kan je vinden in vlindertuinen, al moet ik zeggen dat ze meestal heel erg beschadigd zijn. Heb je daar geen moeite mee, dan kan je daar eens gaan kijken.
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Jasper
Plaats reactie