wie gaan er 3 juni naar de beurs in houten ?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
hoornkever22
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 23 jan 2012, 16:39

wie gaan er 3 juni naar de beurs in houten ?

Bericht door hoornkever22 »

Hallo allemaal
wie gaan er allemaal 3 juni naar beurs houten ?
en wat hebben ze er eigelijk voor insecten tekoop ben er nooit geweest en wil er toch graag een inkopen doen
heb al wat dingen in me hoofd hopen dat ze het daar hebben
zoals bidsprinkhanen, bladsprinkhanen somige wandelende takken, duizendpoten,en kevers natuurlijk

heb alzoveel beesten gehad !
keizerschorpioenen,slangen ,spinnen,baardagamen,leguaan,hagadissen,landschildpad,wandelendetakken,bladeren,bidsprinkhanen,kevers,bladprinkhanen,wateragaam,kikkers,miljoenpoten,kameleons,ook iets van een wurm maar had een slangentong,blauwtongskink,
eigelijk allemaal stiekem tot me ma zij okee row hou het maar!
nu eindelijk op me zelf heb een kamertje apart en nou wil ik me alleenmaar bezig houden met insecten anders woord het een beetje te veel al heb ik de ruimten er wel voor.
mvg rowan
Laatst gewijzigd door hoornkever22 op vr 27 apr 2012, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Mister T
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 10:58

Bericht door Mister T »

Hey. Ik ben nieuw op dit forum.
Maar ik ben ook van plan naar de beurs op 3juni te gaan.
Wat heb je zelf voor Beesjes?
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

het zou helpen als je zegt welke insecten je wilt
Mister T
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 10:58

Bericht door Mister T »

Bijna alle dynastes soorten zijn welkom. Enig aanbod?
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

er zullen wel Dynastes soorten zijn maar heb je al wat ervaring met kevers?
ik vraag dit omdat Dynastes soorten wat moeilijk kunnen zijn voor beginners zonder enige ervaring
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dynastes sp. zijn echt niet zo moeilijk hoor (mits natuurlijk de kweekrichtlijnen ruim worden voorbereid en gevolgd), uitgezonderd misschien enkele gevoeligere soorten zoals het type Dynastes hyllus, D. neptunus of D. satanas.
Iedereen zegt dat ze moeilijk zijn, maar ik denk eerder dat het ongeduld erbij moeilijker ligt dan het kweken ervan (larvale cycli zijn gewoonlijk tussen de 1 à 2 jaren).
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

ik bedoelde maar dat ze niet zo makkelijk zijn als bijvoorbeeld Xylotrupes soorten en sommige beginners kunnen er in het begin een beetje moeite mee hebben. ik ook en met mijn Xylotrupes heb ik nooit moeite gehad
maar zoals bahamut zegt: de kweekrichtlijnen ruim voorbereiden en goed volgen en veel geduld hebben dan zal het wel lukken
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ok het is wel inderdaad niet zo gemakkelijk als bvb. Xylotrupes sp. (die minder veeleisend zijn qua substraat of tijdsduur).
Vroeger (nog voor er een degelijke caresheet was) zou ik ook wel gezegd hebben dat Dynastes sp. niet zo gemakkelijk zijn, maar eens je de kneepjes kent, zou het wel moeten lukken! ;)

Het is slechts "moeilijk" als men geenszins de kweekrichtlijnen gaat volgen (dus slechts op de gedachte 'ik wil die kever hier uit zijn cocon zien kruipen no matter what!" oftewel "hebben hebben hebben!" ;)).
Plaats reactie