Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
darksavior
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 17:36

Hallo

Bericht door darksavior »

Hallo, ik heb me hier aangemeld met de vraag of iemand wel eens kevers of andere insecten vanuit China heeft geimporteerd. Ik vraag me af hoeveel geld dit kost. Zijn er mensen geinteresseerd hierin?
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Welkom. Ik zou het eerlijk gezegd niet zo snel weten.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

He darksavior,

Je zou jezelf eerst eens kunnen voorstellen in plaats van direct een vraag te stellen. Het topic heet niet voor niets "Wie ben ik?". Als je dat gedaan hebt krijg je uiteraard toegang tot de rest van het forum!

Pim
darksavior
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 17:36

Bericht door darksavior »

Pim schreef:He darksavior,

Je zou jezelf eerst eens kunnen voorstellen in plaats van direct een vraag te stellen. Het topic heet niet voor niets "Wie ben ik?". Als je dat gedaan hebt krijg je uiteraard toegang tot de rest van het forum!

Pim
Sorry...


Ik zal mij eens even netjes voorstellen. Ik ben Paul 29 jaar en gek op alles wat kruipt, vliegt, of zwemt. Ik ben acht jaar werkzaam geweest op een van de grotere erkende aquarium speciaalzaken waar ik de naam niet van zal noemen. Ik ben nu werkzaam als pestcontrol technicus en klus voor de fun nog wat bij bij een siervisgroothandel. Hoe kun je dat combineren hoor ik jullie denken "van dieren houden en voor je werk dieren bestrijden"? Meestal gaat het wel goed maar inderdaad een enkele keer gaat het me aan het hart. Meestal bekijk ik mijn werk vanuit het oogpunt dat het de volksgezondheid aantast als ik in een food fabriek kakkerlakken, krekels, vliegen, muizen of ratten moet bestrijden.

In het verleden heb ik veel gekweekt met gifkikkers, en wilde deze hobby weer gaan oppakken. Nu er weer langzaam wat rust in de tent komt, na al dat nachtbraken met de flessenvoeding.
Na wat surfen op het net kwam ik dus wat fruitkevers tegen die mijn interesse trokken. Zeker toen ik begreep dat veel van deze dieren vrij simpel te houden zijn. Dus nu wil ik graag de stap naar de kevers wagen maar ik ben hierin dus nog echt een groentje. De ruimte is er, ik mag of de zolder gebruiken of de kelder. Hier zal ik zo'n 10 a 30 bakken kwijt kunnen afhankelijk van de grootte. Dus ik hoop hier mijn vragen te kunnen laten beantwoorden. :)

m.v.g. Paul
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

Welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Paul,

Prima dat je jezelf zo uitgebreid voorgesteld hebt! Nog een hartelijk welkom op het forum. Grappig dat je aan beide kanten van het spectrum zit: dieren houden en bestrijden. Aan de andere kant snap ik het wel - bij mij zijn muggen niet veilig! Je hebt inmiddels toegng tot de rest van het forum, dus heel veel plezier gewenst hier. Jouw vragen zullen wel beantwoord gaan worden.

Welke insecten uit China heb je op het oog?

Pim
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Paul,

ik ben ook wel benieuwd welke insecten uit China je op het oog hebt en ook de reden waarom je ze zou willen importeren
hoornkever22
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 23 jan 2012, 16:39

Bericht door hoornkever22 »

welkom
Buchan
L2
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 18:44

Bericht door Buchan »

Hoi Paul,

Ik ben al heel lang op zoek naar een leeg wespen- of bijennest. Is het een optie om die dingen bij bestrijdingsdiensten aan te vragen?
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hetzelfde hier, ik ben ook benieuwd!

Ik heb reeds enkele imports gedaan uit Taiwan; transportkosten zijn ongeveer 25-35 eur (dit kan wel oplopen afhankelijk van de quantiteit dat je bestelt). Het enige probleem is dat je vaak te maken krijgt met de douane (gewoonlijk laten ze het wel door, maar soms heb je pech en komen je kevers/larven dood aan; het blijft altijd een risico); dit is steeds het geval bij verzendingen via privékoeriers (DHL, EMS, UPS, Fedex, ABX, TNT ...), maar niet met de reguliere post...

Alleen doen de Chinezen het niet graag via reguliere post, want dan kan je geen tracking nummer meegeven aan de klant en kunnen de ontvangers mogelijk gaan frauderen door bvb. te zeggen dat hun pakketje nooit aangekomen is of dergelijks.
Plaats reactie