Film maker op zoek naar kevers

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
image23
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 11:47

Film maker op zoek naar kevers

Bericht door image23 »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Eugene Hertoghe en ben werkzaam als professionele fotograaf. (http://www.eugene-hertoghe.com).

Ik ben van plan op een heel mooi film clipje te maken waarvoor we kevertjes zoeken.

De kevertjes zouden in een glazen buisje van 20 mm diameter (lengte van 3 meter) moeten lopen. Dit buisje maakt kronkelingen links en rechts en van boven naar onder.

Ik had gedacht om Smaragdesthes africana oertzeni kevertjes (de groene) of (Chlorocala africana africana) hiervoor te gebruiken. Wat denkt u? Zal dat lukken?
Ik heb een 20 tal hiervan nodig. Waar zou ik die kunnen bestellen of aankopen? Kan u mij hierbij helpen?
Of is er iemand die het fijn zou vinden om hieraan mee te werken met zijn kevertjes?
Het filmpje zal gedraaid worden in Gent (Belgie).

Alvast bedankt voor uw reacties!

Eugene

Ps Ik ben ook op zoek naar mieren voor dit project... kent u iemand die mieren kweekt ?
K_Entomology
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 13 feb 2012, 17:01

Bericht door K_Entomology »

Ik heb nog een klein groepje Lasius flavus over van mijn vorige kolonie! Koningin heeft laatste winter niet gehaalt dus weet niet wat je zoekt? Ik zie alleen geen mogelijkheid om even naar Gent te komen :)

Zijn hier genoeg mensen met kevers :)

Welkom!!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Eugene en hartelijk welkom op het forum ! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum en kan dus ook in het topic Gevraagd een oproepje doen ;-)
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Smaragdesthes africana oertzeni is de oude benaming. Tegenwoordig is dat de Chlorocala africana oertzeni (paars) geworden en de groene variant de Chlorocala africana africana. ;)
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Eugene
Plaats reactie