Wat is deze kever?

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
POLLUX
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jun 2011, 17:33

Wat is deze kever?

Bericht door POLLUX »

Hoi, ik ben Joannes en net zoals jullie allemaal benieuwd om meer te leren over kevers! dus val ik maar met de deur in huis, wat is deze kever? Al even geleden gespot op kalkgrasland in de vroege lente, op een molshoop. Dank!
Bijlagen
onbekend.jpg
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

Welkom! Deze soort ken ik niet je moet het eens vragen aan de moderators ;)
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Pollus, vertel eens wat meer van wie je bent en waar je vandaan komt. Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum. De kever die je hebt weet ik niet exact maar misschien weet iemand anders hier de naam.

Welk land heb je deze gevonden? Nederland heeft zover ik weet geen echte kalkgraslandjes.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Bij nader inzien kan het een Elmis soortje zijn. Elmis aenea bijvoorbeeld. Deze leven bij beken en zijn zover ik weet alleen in Zuid-Limburg te vinden. Lengte is ongeveer 1,5 tot 2,5 mm.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
grubbie
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 11:59

Bericht door grubbie »

Er bestaat een Duitse database op internet waar je via uiterlijke kenmerken kan zoeken. Misschien kan je de naam van deze kever daar vinden. Zie: http://www.kerbtier.de/cgi-bin/deXIdentify.cgi Het is een aardige website om eens te bekijken. Succes en vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
Gebruikersavatar
Danique
L1
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 13:30

Bericht door Danique »

Welkom. Ik heb ook geen flauw idee.

Boa constrictor intergrade
Python Regius (100% het. piebald & wildkleur)
Pandinus militaris
Opistophthalmus wahlbergi
Ceratophrys ornata
Idolomantis diabolica
Hierodula grandis
Ambystoma mexicanum
Pachnoda marginata peregrina Kweek




jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom
Plaats reactie