foutje..

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Arne van Bekkum
L3
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 20:56

foutje..

Bericht door Arne van Bekkum »

Van de week weer een wijze les geleerd...
Ik had 2 vrouwen Cyprolais hornimanni uit en was vol spanning op de mannen aan het wachten. Kom ik thuis, BETER, 2 mannen uit! Vol goede moed de mannen bij de vrouwen in gedaan. Ik wilde de cocons terugzetten toen plots.. vroem weg man, vloog zo de kamer uit. Ik als een dolle hond er achteraan, maar het beestje was sneller buiten dan de bedoeling was.
Vloekend en scheldend terug, zie ik dat ik in mijn vogelvlucht de deksel niet op de bak gedaan had... niets erin te zien andere man ook weg? (...) Pakte ik het bakje van de cocons weer op.. zat er een derde vrouw in... AAAH
Maar gelukkig zat de 2de man s'avonds op de banaan en vond ik een vierde vrouw.
Ik had het verhaal liever verzwegen, maar het heeft een happy end, net nog 2 koppeltjes gevonden en nog 2 cocons te gaan.
In ieder geval zijn de ramen en deuren hier in het vervolg potdicht als ik met de kevers bezig ga..
mvg Arne
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Tja, zo iets gebeurt meestal gelukkig maar 1 keer, ik heb onlangs ook nog een fout begaan. 4 kevers misvormd door te hoge vochtigheid.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ai dat zijn altijd van die vervelende leer momenten ! Gelukkig dat je toch setjes hebt !
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Dat is nou precies waar ik altijd bang voor ben. Werk dus alleen in een kamer met de ramen gesloten.
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

oje

dat is niet fijn om te horen
hopelijk heb je hier goed van geleerd
het is zonde van je tijd als je ze gelijk laat vliegen ;)
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Als ik hem hier rond zie vliegen zal ik hem terug sturen!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Arne van Bekkum
L3
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 20:56

Bericht door Arne van Bekkum »

Hahaha alvast bedankt!
Mvg Arne
Plaats reactie