Goliathus goliatus

Hier kun je de caresheets van diverse soorten vinden
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Er bestaat wel zoiets als "instinctief" reageren bij insecten (ook kevers) maar logisch nadenken zeker niet; anders zouden larven elkaar met rust laten bij het verpoppen en dat doen ze blijkbaar niet (vandaar dat apart opkweken steeds het beste is).

Wat betreft Annie dacht ik reeds dat het onmogelijk is dat iemand succesvol kevers kweekt zonder minstens 1 keer om de twee maanden substraat te verversen en dergelijke (zeker met Goliathus sp. enzo). Ze heeft ook niets meer van zich laten horen.
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

Wat annie betrefdt hier is niks te halen.

Maar ik heb het al gezien, dat kevers in grote terraria zitten waar men het substraat als het niet nodig is te vervangen, ligt er ook aan hoeveel ruimte men de beestjes geefdt. Je moet eens wat meer na de hobbykwekers gaan kijken tom die het niet alleen voor het geld doen, maar echt voor het plezier.

Hans teurringgen heefdt midden in zijn skiehutje bovenop de bergen in oosterijk een zeskantig terrarium staan in vier vakken verdeeldt.
Da is een plaatje om te zien en alle kinds zich maar vergappen aan de kevers die erin zitten. zitten wel allemaal kleinere soorten in, maar doet er heel het skieseizoen niks aan, dan alleen voeren.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Persoonlijk denk ik dat geen enkele echte hobbykweker het echt voor het geld kan doen. Degenen die het wel voor het geld doen zijn degenen die uitsluitend importeren (wat uiteindelijk best nodig is om nieuwe kevers en/of larven aan te schaffen). Hobbykwekers nemen echter de moeite om hun eigen larven op te kweken en dit vergt tijd (soms zeer veel tijd) + moeite (regelmatig substraat vervangen). Uiteindelijk valt hier weinig tot geen geld mee te verdienen, daar de cycli zo lang kunnen duren dat je meer investeert dan je eruit haalt..

Hans zal waarschijnlijk soorten zoals Chlorocala sp., Pachnoda sp. en/of in het uiterste Eudicella sp. tentoon hebben staan wat logisch is, deze soorten zijn dan ook uiterst gemakkelijk op te kweken. Je kan deze zelfs gerust verwaarlozen gedurende een aantal maanden; uiteindelijk zullen er nog larven in het oude substraat doorgroeien en zelfs uitkomen. Echter, de meeste andere en grotere soorten behoeven meer verzorging dan slechts regelmatig bijvoeren (zelfs in grotere terraria/bakken).
Jaap
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 00:47

Bericht door Jaap »

Na het met interesse lezen van dit topic ben ik ook op zoek gegaan naar caresheets van Goliathus-soorten. Al gauw kwam ik bij de volgende site terecht: http://www.naturalworlds.org/goliathus/ ... ding_1.htm
Mijn inziens een duidelijke handleiding met veel mooie foto's en heldere informatie (zij het in het Engels).
Plaats reactie