Vivarium 2020 online

Alles over Vivarium 2020, dat deze keer online plaatsvindt. WIj zullen een aantal filmpjes laten zien en live in de Vivarium studio aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Vivarium 2020 online

Bericht door Pim »

Zoals jullie inmiddels zullen weten gaat Vivarium dit jaar door in andere vorm dan normaal, namelijk online.
Elk jaar kijken we als beheerders van het Coleoptera-forum uit naar Vivarium, aangezien we dan het Insectenplein weer mogen organiseren. Sinds 2011 staan we er al met het forum en voor ons is het inmiddels de enige beurs die de moeite waard is. We steken er echt heel veel vrije tijd en energie in en dat moet voor ons de moeite meer dan waard zijn. De Vivarium organisatie geeft ons al jaren de mogelijkheid om met een zeer uitgebreide stand de bezoekers te informeren over onze fantastische hobby. Op geen enkele andere beurs is dat mogelijk in de vorm zoals we dat op Vivarium kunnen en mogen doen. Voor ons is de Vivarium organisatie niet voor niets de "Beste beursorganisatie ooit", een onderscheiding die ze van ons gekregen hebben en ruim verdiend!

Voor ons is het ook een fijne mogelijkheid om jullie weer eens in levende lijve te zien, bij te praten en dieren uit te wisselen. Helaas uiteraard gaat dat deze keer niet lukken in deze rare tijd.

Wat wel gaat lukken is dat we als forum in november live in de studio gaan zijn!!
Tijdens de test uitzending van afgelopen zaterdag hebben we de stoute schoenen aangetrokken en voorgesteld dat het forum met een aantal kevers live in de uitzending zou willen komen. Tot onze verbazing werd dat voorstel tijdens de uitzending al geaccepteerd (fragment staat hier) en gisteren kregen we dit mailtje van de organisatie:

Goedenavond beiden!

Ik begreep dat Pim in ieder geval de uitzending zaterdag heeft bekeken. En beter nog: dat hij heeft aangeboden in november in onze studio iets over kevers te vertellen en te laten zien.

Zoals ik al zei: geen Vivarium meer zonder Coleoptera, dus wij nemen het aanbod ZEKER graag aan!

Groet,

Marco


Voor ons natuurlijk enorm gaaf om nogmaals te horen dat we welkom zijn in de studio in november, maar helemaal de zin "geen Vivarium meer zonder Coleoptera(-forum)". Dit betekent dat we eigenlijk elk jaar aanwezig MOETEN zijn. :lol: Wat ons betreft was het al lang het enige evenement waar we wilden zijn, maar het komt dus echt van beide kanten. Heel fijn om te lezen in deze mail.

Uiteraard hebben we als beheerders niet zelf alle soorten kevers in huis om mee te nemen, dus net als vorige jaren zullen we jullie vragen of jullie kevers hebben die we deze keer mogen meenemen naar de studio.

Ook dit jaar gaan we er natuurlijk voor de 9e keer (!) een leuke beurs van maken. We zitten al te broeden op leuke ideeën voor de virtuele stand. Laat het vooral weten als jullie ideeën hebben. Een idee dat we al hebben is om bij een aantal leden (als ze dat willen) thuis een video op te nemen, zodat die op de virtuele stand getoond kunnen worden. Andere ideeën horen we uiteraard graag. Leuke ideeën kunnen jullie hieronder in een bericht plaatsen. We zijn benieuwd!
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Het langskomen en een video maken is natuurlijk een mooi idee, maar pff wat zouden jullie er dan een tijd en km in moeten steken 😱
Vraag me wel af hoe je dat wilt gebruiken,
Op de achtergrond afspelen of als beeldvullend materiaal afspelen?

Wat ik rond die tijd heb aan imago's zou ik jullie zeker wat van willen opsturen.

Andere ideeën heb ik zo 1 2 3 ook niet.
Ja tenzij je gewoon een diavoorstelling op de achtergrond laat draaien met foto's van door de leden gekweekte kevers.

In iedergeval succes
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Maurice, wat ze hebben laten zien is dat elke standhouder een "pagina" krijgt waarop wat plaatjes en/of filmpjes getoond kunnen worden.
Ja, om wat leuks te laten zien aan alle bezoekers zullen we ook dit jaar er tijd en energie in moeten steken. Normaliter staken we al drie dagen in opbouw en afbouw, dus los van de twee dagen beurs. Dat is ook niet weinig, toch? Anders wordt het niets. Het is nu eenmaal zo.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha ja de beurs daar gaat normaal al heel veel voorbereiding, km's en uren in zitten. Zonder dat kunnen we er niet elk jaar zo'n plein neerzetten. Dus dat komt nu ook wel goed ;) Dat heb ik er heel graag voor over. Het feit dat er live in de uitzending aandacht aan de kevers en andere insecten wordt besteed is heel gaaf, we gaan de hobby weer in het zonnetje zetten. Ook heb ik ideeen om insecten te spammen zelfs als de tafelgesprekken met of over insecten mensen is. Even kijken wat de organisatie ervan vind maar ik zit te denken aan mooie groen stukken, vazen en sierhout met levende kevers, wandelende bladeren, takken, sprinkhanen, vlinders op de gesprektafel. Dat gaat helemaal goedkomen :D
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Wens jullie veel succes😉
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Nog een kleine 2 maand.
Intresse groeit en groeit🙈😉😂
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Beste leden,

Over vier weken is het zover, dan is het het weekeinde van Vivarium Online. Zoals jullie inmiddels weten is het forum zowel digitaal als fysiek aanwezig. In de studio gaan we uiteraard vertellen over onze interessante hobby. Zelf hebben we al wat dieren om te laten zien, maar wat we nog niet hebben is een indrukwekkend grote larve, zoals bijvoorbeeld een L3 van Megasoma of Dynastes. Als een van jullie die heeft en tijdelijk wil uitlenen (liefst in de buurt van Rotterdam of Utrecht) dan horen we het graag.
Bijlagen
Megasoma larve.jpg
Megasoma larve.jpg (38.02 KiB) 4610 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Beste leden,

Mochten jullie nog leuke filmpjes van jullie kevers hebben, dan zouden we het leuk vinden als we die mogen gebruiken voor de online stand. Uiteraard hebben we zelf filmpjes genoeg, maar wellicht vinden jullie het leuk om ook jullie filmpjes te laten zien. Enige voorwaarde is dat ze in landscape formaat zijn. Graag horen we van jullie!

Als iemand nog een imago Dynastes of Megasoma ter beschikking wil stellen voor dat weekeinde zou het uiteraard helemaal mooi zijn. Echt grote kevers om mee te nemen hebben we nog niet.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou, komend weekeinde is het dan zover: Vivarium Online.
Wij hebben de stoute schoenen aangetrokken en mogen beide dagen langskomen in de studio om ons verhaal over kevers te vertellen en hopelijk een heleboel kijkers geïnteresseerd te maken. We hebben al redelijk wat filmpjes aangeleverd en er zit voor mij nu al heel veel meer tijd in dan voor welke afgelopen editie van Vivarium ooit. Het is wel de moeite waard, want het zijn leuke video's. Ook mogen we een leerzame video van Joris gebruiken, dus dat is helemaal fantastisch! Joris, alvast bedankt.

We weten nog niet hoe laat we te zien zijn op beide dagen, maar zullen dat nog laten weten hier.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Succes
Plaats reactie