Kevers nodig voor Coleoptera-forum stand

Alles over Vivarium 2018, waar het forum weer zal staan met een mooie stand en wellicht een nog groter Insectenplein! Deze keer in Autotron Rosmalen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Kevers nodig voor Coleoptera-forum stand

Bericht door Pim »

Beste forumleden,

Met nog een dikke 5 weken te gaan komt Vivarium weer lekker dichtbij. We gaan er weer een mooi Insectenplein neerzetten en uiteraard wordt de stand van dit forum ook weer ontzettend mooi en informatief. Zoals jullie van ons gewend zijn, nemen we ook dit jaar onze stellages met terraria mee. Die trekken elke keer veel bekijks. Echter gaat het deze keer niet lukken om ze zelf goed gevuld te krijgen met kevers. Uiteraard hebben we wel wat soorten zitten, maar niet in die hoeveelheden dat we alle terraria gevuld krijgen. Zouden jullie kevers ter beschikking willen stellen om dat weekeinde in de grote terraria te zitten? Uiteraard krijgen jullie de kevers terug aan het einde van de beurs. Graag horen we wie welke soorten in de forum-terraria zou willen tentoonstellen. Jullie kevers worden dan uiteraard door een groot publiek bewonderd. We horen het graag hieronder. We nemen dan contact met jullie op.

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Ik heb sowieso een redelijk grote groep Pachnoda marginata peregrina kevers zitten die jullie mogen showen. En mocht de Megasoma elephas dame tegen die tijd nog in goede conditie zijn (en ik mee zou kunnen/mogen) dan kan ook deze prachtige kever mee. Grootste probleem zal waarschijnlijk vervoer zijn, ik heb zelf geen auto/rijbewijs en woon in Wageningen. De kevers vervoeren met ov lijkt me niet echt een goed idee.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Karen,

Bedankt voor het aanbod. Daar kunnen we wel iets mee.
We kijken even wat iedereen aan te bieden heeft en nemen dan ongeveer een week van tevoren contact op om e.e.a. te regelen m.b.t. de kevers.

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik heb nog wat Mecynorrhina torquata ugandensis zitten, maar ik neem maar even aan dat Bas bijv. die soort ook meeneemt? Heb helaas nog nét geen Eudicella schulzeorum gezien, wellicht dat die nog voor de beurs ontpoppen, dan kan ik het natuurlijk even laten weten.
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Mirjam,

Geen idee wat Bas meeneemt aan imago's, maar hij komt sowieso alleen zondag, dus zaterdag zijn zijn kevers er wellicht niet eens. Daar moeten we ook nog contact met Bas over hebben. We vinden het dus gaaf als je Mecynorhina torquata ugandensis hebt om ten toon te stellen. We nemen uiteraard binnenkort contact op met je. Ik zie hierboven dat Karen ook in Wageningen woont, dus wellicht is e.e.a. te combineren.

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik ken Karen inderdaad (door haar ben ik begonnen met deze hobby!) maar we hebben allebei geen auto... Ik weet zelf nog niet welke dag ik er ben maar inderdaad dan is het een optie. Zou het zeker gaaf vinden als 'men' mijn kevers bewonderen kan.
Live, Larf, Love
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik en Mark zullen ook wat kevers meebrengen.
We zullen veel MTU's meehebben, dat wel. Mogelijk ook nog wat andere soorten (afhangende van uitkomsten). :)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Bahamut schreef: di 23 okt 2018, 14:30 Ik en Mark zullen ook wat kevers meebrengen.
We zullen veel MTU's meehebben, dat wel. Mogelijk ook nog wat andere soorten (afhangende van uitkomsten). :)
Voor de goede orde, de vraag was bedoeld voor kevers in de terraria van de stellingen die we de laatste jaren hebben. Zetten jullie de Mtu's ook in de stelling terraria of in terraria op jullie tafels?
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik heb op het moment nog wel het een en ander rondlopen in de kweekbakken. Stephanorrhina guttata guttata, Dorcus titanus castanicolor, M.t.ugandensis en M.t.immaculicollis en M.p.confluens. Ik zal daarvan meenemen wat nog leeft tegen de tijd dat Vivarium is. Helaas zijn ze allemaal al redelijk oud en zijn er al een aantal neergestort. Blijft dus even afwachten :)
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Van mij dit jaar helaas geen inbreng aan levende kevers. Qua volwassen dieren zit de kweek op een dood spoor en een bak larven lijkt mij een beetje saai om naar te kijken. Een hand vol wandelende takken kan ik wel meebrengen, maar ja.... Dat zijn geen kevers. Als er weer zo een leuke vaas voor de stand komt te staan hang ik die graag vol met Extatosoma's, ook voor de verkoop.
Plaats reactie