Het gaat echt gebeuren!!!!!

Alles over Vivarium 2016, waar het forum weer zal staan met een mooie stand!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hier de link naar een post van vorige editie waarbij dit ook ter sprake kwam en de uitleg waarom het niet kan.
Hansje Pansje schreef:Nog even en dan is het zover :D Donderdag en vrijdag zijn we druk bezig geweest in Nieuwegein.
Helaas kunnen en mogen er geen dieren / spullen van anderen op de tafels bij gezet worden.
Om je larven te verkopen moet je een tafel huren. Omdat de insecten gerelateerde tafels gematst worden om tafels te mogen huren tegen een gereduceerde prijs mogen wij enkel een paar eigen spullen verkopen, wij staan er voornamelijk om de hobby te promoten. Als wij larven van derde personen gaan verkopen zijn wij in strijd met de gemaakte afspraken. Zowel het tarief als het kunnen verhuren van een tafel voor 1 dag ipv de verplichte 2 dagen is een uitzonderlijk aanbod van de organisatie. Dit om de insecten een beetje te stimuleren. Dieren in de terraria moeten er een heel weekend in. Ze moeten er zaterdag ochtend in en mogen pas zondag aan het eind van de beurs eruit. Dit geldt voor alle standhouders op de beurs dus ook voor de insecten hoek.Aangezien wij nog vele jaren op deze beurs welkom willen zijn gaan wij hier geen risico in nemen. Zou ook niet eerlijk zijn tegenover de organisatie maar ook niet tegenover alle andere standhouders op de beurs.

viewtopic.php?f=64&t=2783&p=24294&hilit=tafel#p24294
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Dus als ik het goed begrijp is het prima als in overleg met de standhouder (tom) een (al gereserveerde) tafel te delen?
Beheerders
Beheerder
Beheerder
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 19:28

Bericht door Beheerders »

Helaas niet. Wat je wel kan doen is contact opnemen met de organisatie om te kijken of je nog met iemand anders een tafel kan reserveren. Hopelijk lukt dat nog.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Okee dat is jammer!

Ik zou het best willen proberen maar dan heb ik inderdaad nog iemand nodig om een tafel mee te delen dus roep maar! :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Mooi dat het nu duidelijk is wat de mogelijkheden zijn. Ik heb Vivarium altijd als een beurs ervaren waar de focus ligt op informeren en etaleren. Verkoop van dieren gebeurt daar veel minder dan op andere beurzen. Natuurlijk blijft het de moeite waard om langs te komen, want er is heel veel te zien en het is altijd leuk om andere forumleden te treffen.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hoi Ruby,

Ok sorry voor mijn overhaaste antwoord dan. Ik had hier overgekeken.
Alvast bedankt voor jouw toelichting en tot op Vivarium! :)

Mvg,
Tom
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ter informatie een bericht van Vivarium omtrent verkoop:

Waardeer de standhouders, koop alleen op een stand!

Zoals onze slogan “voor en door de liefhebber” al zegt, is Vivarium een project van een groep vrijwilligers. Wij kunnen echter niet genoeg benadrukken dat Vivarium onmogelijk kan bestaan zonder de grote groep standhouders die de beursvloer bemannen. Standhouders die vaak liefhebber zijn, maar ook beroepsmatig bezig zijn met de Vivariumhobby. Standhouders ook die moeten betalen om deel te nemen aan Vivarium en personeel in dienst hebben. Standhouders dus voor wie verkoop ook gewoon van wezenlijk belang is om de kosten voor deelname terug te verdienen.En daarmee dus ook hun deelname tot een succes te maken.

Om die reden is verkoop alleen toegestaan vanaf de toegewezen stands. En bovenal: het is niet toegestaan voor niet-standhouders om op enige manier spullen te verkopen op Vivarium.

Wij willen jullie allen vriendelijk verzoeken om je aan deze regel te houden om er samen voor iedereen een succes van te maken. Helaas zien wij ons genoodzaakt handelend op te treden als er toch verkoop door bezoekers wordt waargenomen, en dat is wel het laatste wat wij willen tijdens het voor ons leukste weekend van het jaar.

Wil je als hobbyist toch verkopen op Vivarium: informeer dan vooral eens naar de mogelijkheden om als standhouder deel te nemen.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Dag allemaal,

Heldere info. Duidelijk.
Arthur, ik ga helaas afhaken.
Mijn idee was om wat boventallige larven mee te nemen om te verkopen.
Maar omdat wij slechts een paar uurtjes aanwezig zijn op het vivarium was het aanbieden via een ander forumlid (uiteraard meedelend in de tafelhuur) een uitkomst.
Nu blijkt dat dit toch wat complexer ligt, laten we ze thuis.

In ieder geval tot snel luitjes! :mrgreen:
romagoal
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 okt 2016, 04:12

Bericht door romagoal »

Na Vivarium zullen we denk ik wel een deel van onze stock kwijt zijn.
Mocht er iemand dan ook larven over hebben, stuur gerust een berichtje.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Nog een paar dagen en dan is het weer zover... Gisteren zijn Pim en ik alvast een paar uurtjes in de standbouw geweest om tafels neer te zetten, tafellakens te knippen, posters ophangen, stroompunten laten plaatsen ed... Vandaag en morgen gaan de voorbereidingen verder. Wij staan dit jaar weer op dezelfde plek als vorig jaar alleen is er nu 50 m3 extra standbouw voor de insecten bijgekomen :D Elk jaar groeit het insectenplein en daar zijn wij best trots op ! Het is fijn dat de insecten hobby nu dan toch een vaste plaats heeft veroverd en dat steeds meer bezoekers en standhouders de weg naar dit mooie evenement weten te vinden. Wij hebben er zin in in ieder geval en hopelijk tot zaterdag of zondag !
Plaats reactie