Wat wordt er aangeboden op de Coleoptera stand?

Alles over Vivarium 2015, waar het forum weer staat met een stand!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Wat wordt er aangeboden op de Coleoptera stand?

Bericht door Pim »

Vorige keren hebben we niet gemeld wat er zoal te krijgen is op de stand van het forum, naast natuurlijk heel veel informatie. Daarom deze keer wel een (niet uitputtend) overzicht wat er te krijgen zal zijn:
- boeken
- sieraden
- hangers
- startersets (3 a 4 deze keer)
- stickers
- jellies
- zijderupsenpoeder
- cuphouders
- larven van Cetonia aurata
- larven van Pachnoda marginata
- larven van Mecynorhina polyphemus confluens
- larven van Mecynorhina torquata immaculicollis
- larven van Mecynorhina torquata ugandensis
- model van een schorpioen
- .........
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Bij ons ook nog:

- Golofa porteri L3 koppels
- Talloze Dynastes hercules hercules L1-L2 larven (vader was 148,5 mm lang!)
- Gedroogd materiaal: Megasoma mars 117 mm, Dorcus antaeus, Prosopocoilus confucius, Cheirotonus jansoni, C. battarelli, Odontolabis cuvera fallaciosus en O. c. sinensis enz..
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nog vergeten te melden, maar we hebben kortingsbonnen gekregen. Dan kost het nog maar €8 aan entreekosten. Niet gek toch? Wie ze wil hebben moet maar iets laten weten. Opsturen kunnen we helaas niet, vanwege de kosten. Ophalen kan wel.

Pim
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Naast larven van M.t.ugandensis (L2/L3), M.t.immaculicollis (L1) en M.p.confluens (L1) heb ik ook nog een reeks Dicronorhina derbyana conradsi opgegraven (L1/L2). Al deze soorten heb ik op zaterdag bij, dus mocht je interesse hebben zijn ze te reserveren :)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik heb nog een paar vraagjes over vivarium!

Ik kan er alleen zaterdag middag zijn, van ongeveer half 2 tot 4 a 5 uur. Is het mogelijk om de imago's die ik meeneem om te showen/ te koop aan te bieden bij jullie op de stand te zetten?

Daarnaast vraag ik me af hoe de dieren het beste te presenteren... ik heb een groepje pachnoda aemula/ sinuata en een koppel MTU om mee te nemen. Doe ik deze in en bakje met grond, of met keukenpapier of krantensnippers, hoe zijn de diertjes het beste zichtbaar..?

Lijkt me ieder geval leuk om jullie weer eens te zien! Ik heb er zin in :D
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hey Arthur,

Leuk om te zien dat je er zaterdag ook gaat zijn! Zelf zal ik zaterdag de hele dag aanwezig zijn. Ik moet mijn kevers die tentoongesteld gaan worden toch brengen, dus dan blijf ik meteen maar een dagje hangen. Wie weet kan ik Pim en Ruby assisteren en wat voorbijgangers vertellen over de keverhobby.

Omdat ik er dan toch ben neem ik meteen ook wat larven mee om te verkopen. Wanneer je er zaterdagmiddag bent kun je jouw materiaal dus bij mij aan de tafel achterlaten als je zelf rond gaat lopen. (Indien dat volgens de beursregels mag natuurlijk.) Zelf verkoop ik enkel larven, dus daar hoef ik geen mooi bakje bij tentoon te stellen. Bij jouw kevers is dat een ander verhaal. Misschien gewoon een bakje half vullen met substraat en een jelly erin? Met wat geluk zijn er dan continu kevers aan het eten en zijn ze goed zichtbaar.

Anyhow, ook ik kijk al uit naar de beurs. We zien ons daar!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Ik zie dat er wel wat luitjes komen op de zaterdag. Wij kunnen er alleen zondag zijn. Treffen we dan ook nog mensen van t forum? Wie is er zondag?
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

Ik kom zondag met m'n ouders en een vriendin.
Ik hoop dat mijn ouders iets leuks zien om mijn collectie aan larven en kevers uit te kunnen breiden :)
Eigenlijk hoop ik dat iemand ook de phalacrognathus muelleri heeft.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hee Bas, okee goed om te horen!
Bedankt voor de tip, dat moet inderdaad werken! 8-)

Tot zaterdag!
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Mijn sinuata's zijn dan niet meer nodig neem ik aan?
In elk geval tot zaterdag iedereen! :D

Arthur, kan ik dan meteen die aemula meegeven?
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Plaats reactie