Wat wordt er aangeboden op de Coleoptera stand?

Alles over Vivarium 2015, waar het forum weer staat met een stand!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Wat een superdag gisteren! We waren al vroeg binnen, maar hadden krap tijd om voor 17.00 uur alles te hebben gezien en alle info te hebben opgeslurpt. Fantastisch en dé manier om ons aan Nothobranchius te helpen..... Wat een leefwijze, wat een kleurenpracht. Fascinerend! Daarover lezen we ons in en dan komen er wat visjes in huis. Verder de collectie verrijkt met wat (meest niet beschilderde, maar toch één droogkloterige minimouse-versie) heremietkreeftjes.

Wat betreft de kevers: jullie zijn heeeeeel goed bezig geweest de hobby er bij de aquariaanders in te prenten. Leuk ingerichte stand, mooie beestjes en vast ook steeds enthousiaste verhalen aan de bezoekers. Zeker in de minuten dat ik bij de stand stond besnoof ik een continu enthousiasme, zowel bij de mensen achter de stand als bij de bezoekers. Zo moet dat! Op naar volgend jaar. Kijken of ik wat aanbod heb tegen die tijd, zodat ik de stand nog wat kan vergroten.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou, dat was weer een geweldige aflevering van Vivarium. Wat een goede organisatie toch. Al die vrijwilligers van het Vivarium team die zich inzetten om er elke keer weer zo'n happening van te maken, echt fantastisch. Niet zo gek dat wij als forum alleen op deze beurs staan. Echt een hele speciale beurs. Alle lof voor het Vivarium team!

Ook natuurlijk veel lof voor degenen die het forum geholpen hebben met benaminge bemanning van de stand en/of het aanleveren van imago's. Daardoor is het weer een succesvolle beurs voor het forum geweest. Jullie ook allemaal bedankt!

Deze keer waren Bas, Tom en Mark (en Frank), Mierenboerderij en Outdoor Education aangehaakt bij ons en hopelijk volgend jaar nog meer tafels van andere, insectgerelateerde zaken erbij. Jullie hebben ook veel bekijks getrokken en dat was gaaf.

Hopelijk wordt het volgend jaar nog groter qua insecten!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ook ik heb me prima vermaakt op de beurs afgelopen weekend. Geheel spontaan en niet geheel voorbereid kreeg ik mijn eigen tafel toegewezen naast de forum stand. Gezien het de eerste beurs was waar ik wat zou verkopen, had ik geen idee wat ik kon verwachten. Het was nog geen 15:00 uur en het overgrote deel van mijn larven was al op! Uiteindelijk zijn een kleine 100 larven en een aantal kevers van eigenaar gewisseld en een aantal bezoekers moest ik zelfs teleurstellen omdat ik niets meer had om mee te geven.

Nou was het voor mij natuurlijk fijn om het een en ander kwijt te zijn, maar dat er zoveel interesse was in mijn larven heeft toch wel aangegeven dat veel mensen zich voor de hobby interesseren. Ik denk dat met name alle informatie en het prachtige materiaal op de forum stand menig bezoeker zal hebben aangesproken en geënthousiasmeerd. Daarom lijkt het mij op z'n plek om Pim en Ruby nogmaals te bedanken voor hun inzet en de tijd en energie die ze gestoken hebben in het promoten van het forum en de hobby!

Ik zal de volgende editie van Vivarium in mijn agenda zetten en ik ga zorgen dat ik er dan weer bij ben. Met een groter aanbod (de M.t.immaculicollis larven die ik te koop aan had willen bieden waren ten prooi gevallen aan een dikke kniptor larve), met een betere voorbereiding en met minimaal evenveel enthousiasme!

Bedankt!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou Bas, jij ook ontzettend bedankt voor het aanleveren van zoveel imago's en jouw enthousiasme op zaterdag achter de tafel. We hopen jou volgend jaar weer op de beurs te mogen zien en achter een tafel/stand als het even kan. De bezoekers hebben jouw aanwezigheid duidelijk gewaardeerd en wij jou ook. Mede door jouw aanbod van de imago's en enthousiasme was het weer de moeite waard voor ons.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

He Nicolai, had jij het doosje met larven nog meegenomen toen je wegging? Was vergeten het jou mee te geven, maar vond het bij het opruimen niet meer terug. Hopelijk heb jij het dus.
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Ja ze zitten zich te vermaken hier ;)
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Ik heb me erg vermaakt zaterdag.
Een hoop leden eindelijk in het echt gezien!
De volgende editie zet ik zeker weer in mijn agenda, hopelijk kan ik er dan zelf heen rijden :D
De aangekochte larven doen zich nu rustig te goed aan het bladsubstraat! ;)
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Plaats reactie