Imago's gevraagd voor Vivarium

Alles over Vivarium 2015, waar het forum weer staat met een stand!
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Beste allen,

Ik en Mark zullen er dus zondag 22 november zijn.

Mark en ik hebben zelf nog:

- Golofa porteri L3 koppels
- Talloze Dynastes hercules hercules L1-L2 larven (vader was 148,5 mm lang!)
- Gedroogd materiaal: Megasoma mars 117 mm, Dorcus antaeus, Prosopocoilus confucius, Cheirotonus jansoni, C. battarelli, Odontolabis cuvera fallaciosus en O. c. sinensis enz..

We brengen eventueel een derde persoon mee (Frank Rossow) die zelf ook nog wat aan te bieden heeft.

Tot dan! ;)
Tom
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Het is maar een vraag, maar komen er toevallig imago's van Dynastes Hercules spp. of Goliathus sp.?

Niet dat ik ze ga kopen of ook maar kan huisvesten, maar ik heb er nou eenmaal nooit
een levend exemplaar van gezien (opgezet is toch wat minder spannend), en zo'n monsters
van kevers lijken me echt gaaf om te zien.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Het zou kunnen dat Tom en Mark op zondag iets bij hebben. Goliathus sowieso niet, maar indien ze ze hebben willen ze nog wel eens Dynasten hercules ssp. of Megasoma sp. bij hebben. Afgelopen weekend was echter een grote insectenbeurs in Frankfurt, dus het kan zijn dat ze al het overschot daar verkocht hebben. Wellicht kan Tom daar zelf iets meer over kwijt?
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Jammer, maar toch bedankt!
Helaas was het voor mij niet mogelijk naar Frankfurt af te reizen.
Moet ik even geduld hebben en als de omstandigheden het toelaten wat meer beurzen gaan bezoeken! ;)
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hey,

Ik denk qua imago's van Dynastes hercules ssp. of Goliathus sp. dat het vnl. Dynastes hercules ssp. vrouwtjes zullen zijn (ik heb zelf een vrouw Dynastes hercules hercules alsook een vrouw D. h. paschoali).

Mark echter zal een volwassen koppel Megasoma gyas porioni te koop mee hebben (zeer mooie en zeldzame soort!); man van 83 mm, vrouw van 70 mm, F2.

Groeten,
Tom
Plaats reactie