Xylotrupes gideon

Alles over het prepareren van kevers
Plaats reactie
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Xylotrupes gideon

Bericht door Rick97 »

Hey allemaal! Er werd mij vandaag een opgezet koppel
Xylotrupes gideon sumatrensis aangeboden.
Ze zijn niet in al te beste conditie, maar ze zien er
nog netjes uit. Missen wel enkele buitenste pootfragmentjes en de naald zit er niet helemaal recht doorheen. Ik heb geen idee wat de gangbare prijzen
zijn, dus ook niet of het een fair aanbod is.

Wat is zo over het algemeen de prijs van zo'n koppel
zoals ik het beschreven heb? De eigenaar weet niet
zoveel van kevers (vandaar mijn vraag) dus heb ik ze zelf moeten determineren.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

In een geval als dit is het echt wat je er zelf voor zou willen geven.

Over het algemeen zijn beschadigde exemplaren zonder etiket voor geen enkele verzamelaar interessant. Stel zo'n koppel zou op een insectenbeurs worden aangeboden (kleine kans) dan zal de prijs onder de 5 euro liggen. En dan mogen ze geluk hebben als ze het koppel verkopen.

Bij kevers van goede kwaliteit is doorgaans de grootte een goede indicator voor de prijs. Stel dit zijn echte reuzen, dan zou je een beschadiging voor lief kunnen nemen. Al is het missen van poten doorgaans een doodzonde en keldert de prijs.

Zonder foto is het moeilijk in te schatten. Maar het klinkt niet als een prijzig stel kevers. Uiteraard moet je zelf bepalen wat je ervoor wil geven. :)
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Oké, het is dus zo afgelopen. Ik heb het koppel niet gekocht (er werd 8 euro voor gevraagd).
Wel heb ik in ruil voor een vrij gave Cetonia een aantal soorten gedetermineerd (vooral de pachnoda's en vliegende herten).
Dus, ik heb toch een leuk (maar wel veel kleiner) opgezet kevertje gekregen in ruil voor een half uurtje met kevers bezig zijn :D
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dat is toch ook een leuke tijdsbesteding met een extraatje :D Heb je een foto van de Cetonia ?
Plaats reactie