Kever stolp

Alles over het prepareren van kevers
Plaats reactie
Maarten Wijnen
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:20

Kever stolp

Bericht door Maarten Wijnen »

Beste mensen,

Het zal jullie ook niet ontgaan zijn dat 'de stolp' tegenwoordig helemaal hip / veel te koop is ;) .
Nu heb ik aardig wat stolpen gezien, met van alles erin, opgezette vogels, cactussen en zo nu en dan een opgezette vlinder.
Echter een van de mooiste creaties, de kevers, ben ik nog niet veel tegen gekomen (buiten die van Rene van Beek en een paar op de beurs in Houten).
Nu ben ik volledig blanco aangaande prepareren en ben ik met tips van Rene van Beek, waarvoor bij deze nogmaals mijn dank :-P , aan de slag gegaan met een kever stolp.
Ik heb er bewust voor gekomen om niet een 'natuurlijke' setting te maken met ondergrond/blad ed, maar juist een 'strakke' stolp te maken.
Voor mij het eerste project, en ben niet ontevreden en heb een hoop geleerd :D !
Even een vraag voor jullie, van alle kevers heb ik de Latijnse omschrijving/datum/plaats behalve van die grote zwarte jongen bovenop.
Hij komt uit Tangkahan, Sumatra, Indonesie, maar de Latijnse naam is mij onduidelijk, wie herkend deze neushoornkever?
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en eventuele tips/tops zijn altijd welkom!

Groeten Maarten
Bijlagen
Voorkant
Voorkant
Achterkant
Achterkant
Stolp totaal
Stolp totaal
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Leuk idee, fraaie uitvoering! Ik heb hier ook wel eens aan gedacht, maar die stolpen nemen zoveel ruimte..... Misschien toch maar eens een of twee in elkaar fabrieken. T is te mooi. Wat betreft die zwarte kever: ik zou eens kijken bij Trichogomphus. Ik denk dat je daarmee in de goede richting zit.
Rene
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 16:17

Bericht door Rene »

Het blijf mooi om te zien in zo een stolp alleen levende kevers zijn mooier :D
op naar het volgende project
Plaats reactie