Prepareer workshop?

Alles over het prepareren van kevers
Plaats reactie
MarcoB
L1
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:40

Prepareer workshop?

Bericht door MarcoB »

Wie wil mij eens laten zien hoe je een kever opzet? Ik vind het leuk om het te leren maar ben een ervaringsleerder die graag kennis en kunde van anderen overneemt.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Ik zou het je graag leren. Is niet zo moeilijk. Is alleen even de vraag waar je woont en of langs komen een optie is. Op internet is wel flink wat info te vinden, maar leren in de praktijk is veel beter. Op Youtube is via de zoekterm "mounting beetle" van alles aan filmpjes te vinden. Misschien is dat al voldoende.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Marco,

Heb je zelf kevers om te prepareren? Ik heb er hier nog een aantal in de wachtrij staan die ik nog op moet zetten. In principe is dat niet heel veel werk, maar het is wel belangrijk dat de kever goed is opgeweekt en dat je een beetje weet hoe ver je de ledematen kan strekken. Als je iets te ver rekt of als de kever niet soepel genoeg is trek je er namelijk zo een poot af.

Ik weet niet waar je ergens woont, maar je bent zeker welkom om eens te komen kijken als je in de buurt bent :)
MarcoB
L1
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:40

Bericht door MarcoB »

Ik laat mij graag een keer voorlichten in de praktijk bas!
Ik woon in Arnhem maar zeker een keer de moeite waard om een stuk te rijden binnenkort!
Ik voorzie een regenachtige zondagmiddag?
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hadden we die nu maar in Nederland hè, regenachtige zondagmiddagen.. ;)

Zelf woon ik in Weert, in Limburg, dus dat is niet echt dat je zegt vlakbij. Je bent zeker een keer welkom, al kan ik me voorstellen dat je liever iets dichterbij zoekt. Grote kans dat er iemand is in de buurt waar je eens kan gaan kijken. Toch?
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Arthur woont toch in Arnhem?
Plaats reactie