roofmijt en springstaarten.

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Plaats reactie
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

roofmijt en springstaarten.

Bericht door jacob »

Hallo.

ik heb last van mijten bij mijn kevers, nu lukt het me niet direct om er vanaf te komen.
daarom wil ik roofmijten (Dutchy’s een product van refona) inzetten (en kweken) heeft dit nog nadelen voor me kevers?

daarnaast was ik benieuwd of springstaartjes schadelijk kunnen zijn voor een keverkweek? lijken mij handige opruimers.

jacob
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Jacob,

Roofmijten zijn een hele goede oplossing om van mijten af te komen. Ze zitten normaliter ook in humus en zijn totaal onschadelijk voor jouw kevers. Springstaartjes zijn ook onschadelijk voor jouw kevers, dus geen probleem daar. Succes met het opruimen van de mijten. Gaat zeker lukken met dutchys.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Beide zijn zeer goede natuurlijke middelen om d je bak in in een gezond evenwicht te houden.zolang je geen overwoekering van springstaartjes heb zijn het geweldige schoonmakers ! Ook een paar pissebedden doen wonderen.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Mijten zijn ook vaak een teken van een te vochtige omgeving. Zou het helpen om de vochtigheid van het substraat iets terug te schroeven?
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

Bericht door jacob »

Hallo,

dan ga ik dat proberen.

Hansje Pansje schreef: ma 05 jun 2017, 07:56 Beide zijn zeer goede natuurlijke middelen om d je bak in in een gezond evenwicht te houden.zolang je geen overwoekering van springstaartjes heb zijn het geweldige schoonmakers ! Ook een paar pissebedden doen wonderen.
een paar pissenbedden lopen er ook in.
ewoud schreef: vr 09 jun 2017, 15:33 Mijten zijn ook vaak een teken van een te vochtige omgeving. Zou het helpen om de vochtigheid van het substraat iets terug te schroeven?
ik ben hem nu ook aan het laten "drogen"


jacob
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Heb hier leuke en goede informatie gevonden over roofmijten: http://www.petsnails.co.uk/documents/hy ... miles.html
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Top !
Plaats reactie