Heeft iemand een idee wat dit is???

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Goed bezig Mike! Je zorgt goed voor jouw larven.

Heb zelf nooit kakkerlakken gehad, maar er staat me wel bij dat de combinatie met kevers niet erg goed is, juist vanwege de black spot.

Je lost het ieder geval goed op.
mike84
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 18:26

Bericht door mike84 »

Thnx, leek mij de beste optie. Mijn broer heeft zelf ook pachnoda's dus met de verzorging zit dat wel goed.

Heb zelf ook nooit kakkerlakken gehad. Zijn mooie beestjes om te zien, maar daar houd het voor mij mee op :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Opmerking gevonden over kakkerlakken en kevers in een ander topic: viewtopic.php?f=35&t=2575.
mike84
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 18:26

Bericht door mike84 »

Kans is groot dat ze dus op die manier besmet zijn geraakt. Kan er nu helaas weinig meer aan veranderen. Ik blijf ze zorgvuldig in de gaten houden en ga zo schoon mogelijk te werk.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Aii, ik vind het erg vervelend om te lezen dat er toch hier en daar wat mis gaat bij het verhandelen van kevers. Zeker gezien de keverwereld nogal een kleine is, en we toch samen ervoor moeten zorgen dat we onze dieren gezond houden.

Het stomme is ook nog dat de verkoper vorig weekend nog larven bij mij thuis is op komen halen. Ik had haar er graag even op aangesproken dat het niet oké is om zieke larven te verkopen, laat staan dat ik haar nieuwe larven had meegegeven. Ze vertelde me dat ze 15 verschillende soorten in huis heeft en veel via marktplaats verkoopt, dus ik hoop dat ze de oorzaak van de black spot onder controle krijgt. Het zou nogal vervelend zijn als er meer mensen zieke dieren opgestuurd krijgen!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik weet ook niet of ze op het forum zit. Dan zouden we haar kunnen helpen.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Het is inderdaad erg jammer dat iemand larven van deze kwaliteit verkoopt waardoor het imago van marktplaats snel achteruit gaat. Daarbij is het ook heel jammer dat iemand met zo'n grote liefde voor kevers niet actief is op het forum, en bewust of onbewust 'zieke' larven verkoopt. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat dit onbewust is, hoop ik het toch :roll:

Hoewel de markt er natuurlijk te klein voor is zou er eigenlijk een 'handels keurmerk' aan keverlarven moeten hangen :lol:
mike84
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 18:26

Bericht door mike84 »

Het is idd balen dat mensen zieke larve verkopen. Helemaal als daardoor je eigen larve en kevers in gevaar komen.

Er is inmiddels 1 larf vervelt. Heb hem direct in een schone bak met vers subtraat gezet. Nu maar afwachten.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ze is niet actief op het forum. Uiteraard heb ik haar meermaals doorverwezen en een kaartje meegegeven, maar tot nu toe doet ze het op eigen houtje.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bas,

Je hebt ieder geval je best gedaan en meer kan niet. Bedankt daarvoor.

Het blijven natuurlijk levende dieren en er kan uiteraard altijd iets mis gaan bij een transactie. Echter, het siert de verkopende partij om daar goed mee om te gaan. Ieder geval is het beantwoorden van mail en dergelijke essentieel natuurlijk. Hopelijk heeft ze al iets van zich laten horen, maar we hebben daar nog niets over gehoord. Mike?

Hopelijk laat ze toch nog iets van zich horen en wordt het naar de zin van Mike opgelost.
Plaats reactie