Mijten

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Absoluut niet. Pissebedden noch miljoenpoten eten kevereitjes. Ze voeden zich voornamelijk met plantaardig materiaal, schimmels en dragen bij tot het natuurlijk evenwicht van het substraat. Dat ze mijten eten heb ik geen ervaring mee (alleen met roofmijten), maar het kan wel (of dat ze juist wel mijten en mijteneieren eten door de kleinere omvang).

Alleen duizendpoten en ritnaalden zijn vrij gevaarlijk (dan nog zullen ze nooit alle eitjes kunnen verorberen, want er zijn meer prooien te vangen in het substraat).
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

De mijten bij mijn Gromphadorhina's bven ik kwijt geraakt door ze in te smeren met handcreme.
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

tkpatric schreef:De mijten bij mijn Gromphadorhina's bven ik kwijt geraakt door ze in te smeren met handcreme.
:lol: Hoe kom je erop!?
ann_rob
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 08:20

Bericht door ann_rob »

Hier heb ik ZEER goeie resultaten met de gewone pissebed...
Enkele pissebedden loslaten.substraat mogelijk vervangen(bij zware besmetting).en wachten maar.
Ik heb zelf een zeer kleine pissebed kweek opgezet zodat ik steeds pissebedden terbeschikking heb waarvan ik zeker ben dat ze niks verkeerd gegeten hebben.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Dat is zeker heel boeiend te weten,
ik heb eens roofmijt bij mn wata's gehad,kreeg daar nog meer kriebels van dan van de mijt,
pissebedden zou voor mij een fijnere oplossing zijn 8-)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Sam schreef:
tkpatric schreef:De mijten bij mijn Gromphadorhina's bven ik kwijt geraakt door ze in te smeren met handcreme.
:lol: Hoe kom je erop!?
De mijten stikken in de crême, en de Sissertjes blinken als nooit tevoren!
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha was het Dove of Nivea ???

Zullen de witte tropische pissebedden even goed werken ? Vind die erg mooi om te zien nl.
polspoel
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 15:24

Bericht door polspoel »

tkpatric schreef:
Sam schreef:
tkpatric schreef:De mijten bij mijn Gromphadorhina's bven ik kwijt geraakt door ze in te smeren met handcreme.
:lol: Hoe kom je erop!?
De mijten stikken in de crême, en de Sissertjes blinken als nooit tevoren!
:mrgreen: grappig maar als je een 100 larven hebt zitten ben je wel ff bezig.
en toch is het niet zo ver gezocht.slangenhouders die last hebben van mijt smeren hun slangen in met slaolie.hierdoor ontneem je de zuurstof van de mijt en sterven ze.
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

en toch is het niet zo ver gezocht.slangenhouders die last hebben van mijt smeren hun slangen in met slaolie.hierdoor ontneem je de zuurstof van de mijt en sterven ze.
Ja dat is logisch, maar ik zou ipv handcreme iets zoeken dat natuurlijk is zoals slaolie.
Laatst gewijzigd door Sam op do 10 mar 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
polspoel
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 15:24

Bericht door polspoel »

Sam schreef:De mijten stikken in de crême, en de Sissertjes blinken als nooit tevoren!
:mrgreen:
grappig maar als je een 100 larven hebt zitten ben je wel ff bezig.
en toch is het niet zo ver gezocht.slangenhouders die last hebben van mijt smeren hun slangen in met slaolie.hierdoor ontneem je de zuurstof van de mijt en sterven ze.
Ja dat is logisch, maar ik zou ipv handcreme iets zoeken dat natuurlijk is zoals slaolie.
tja misschien vond ie dat dove geurtje wel lekker op zn larven :mrgreen:
Plaats reactie