HELP !!! Witte beestjes !!!

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hansje Pansje schreef:Ik heb heel voorzichtig met een plastic lepel het losse en besmette grond weg geschept in zoverre dat ging, toen zn huis ineens in elkaar storte... (giro 666 geopend voor de wederopbouw mensen !).
Wat bedoel je met "besmette" grond eigenlijk? :? Gaat het hier om grond dat vol met mijten zit? Ik heb hier net de ganse post gelezen (ook de vorige pagina) en ik vroeg mij af: geef jij fruit aan Dynastiden larven?

Mvg ;)
Tom
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

ja de grond was bezaaid met mijten ! Er was echt een explosie van beestjes. Ja toen gaf ik ze banaan, nu hebben ze hondebrokjes.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

nu krijgen alleen imago's nog vers fruit. Nat en week fruit zoals kiwi en peer gaat er na 24 uur weer uit zodat dat geen voedingsbodum voor die krengen kan zijn. Appel 2 dagen... Als het weer wat beter word ga ik dutchy's bestellen als onderhoud...
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dynastiden larven eten echt geen fruit (of toch voor zover ik niet weet... :? ), maar wel veel vermolmd hout en substraat.
Hoewel hondenbrokken vaak worden aangeraden om grotere imago's te bekomen, heb ik er niets anders dan miserie mee gehad (larven die gewoonweg stoppen met groeien).
Dit ben ik nu gestopt en overgestapt op slechts hout en substraat en nu doen die het allemaal heel erg goed ;)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Okey ! Bedankt !
Gebruikersavatar
Tomme
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 09 mei 2010, 21:45

Bericht door Tomme »

Lieveheersbeestjes larve ik heb gehoord dat deze mijt eten weet niet of het waar is. ;)
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Tomme schreef:Lieveheersbeestjes larve ik heb gehoord dat deze mijt eten weet niet of het waar is. ;)
die eet bladluis
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik zet nu standaard dutchy's uit als ik het substraat ververs... Gaat prima zo ! :D
Plaats reactie