Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Bedankt voor je antwoord.

Heb geen idee of hier humus te vinden is maar ga gewoon eens kijken in t 'bos'.

Anders haal ik het bij mn ouders uit de tuin, die hebben een stukje bos met oa eikenbomen. Maar zij wonen 200km verderop dus dat is niet altijd even praktisch.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gewoon even op google earth kijken wat er allemaal voor groen bij je in de buurt zit. Kijk uit met humus dicht langs een weg ivm het strooien. Ik neem aan dat je ouders in Brabant wonen. Hou rekening met de vervuiling van de chemiepak brand, weet niet hoe ver ze er vandaan wonen. Zelf haal ik altijd uit div bossen verspeid over heel NL humus maar Brabant en Zuid-holland laat ik voorlopig even links liggen.
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Ik heb al wat op google zitten kijken inderdaad. Zal eerst 't Leeuwarder bos maar eens proberen.
Dicht bij de weg weet ik inderdaad :)

Mijn ouders wonen heel ver van chemie-pak vandaan. 100 km maar het oosten. Nja, via de lucht kunnen de deeltjes net zo goed hier als daar liggen natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

oh dat is een eind de andere kant op ja. Voor het zelfde geld zitten ze bij Breda en dan is het niet zo safe. Misschien een oproepje doen, wellicht dat er mensen bij jou in de buurt wonen en weten waar je moet zijn !
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Ja, zat ik ook al te denken, ga ik doen! :)
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Ben ik weer :oops:

Hoe doet men het hier qua verlichting? "Vroeger" bij mijn luipaardgekko's had ik gewoon gloeilampen. Maar aangezien die inmiddels nergens meer verkocht worden (althans; bouwmarkten en supermarkten hier hebben alleen spaarlampen) vraag ik me af welke lampen nu gebruikt worden?

Ik kan wel een Exoterra sun-glo van 50W kopen bijvoorbeeld, maar misschien geeft dat nogal veel warmte in een 50x30x30 bakje?
Daarbij zijn reptielenlampen natuurlijk nogal duur en gaan ze doorgaans niet erg lang mee.

Maar een spaarlamp lijkt me dan weer niet genoeg warmte geven?
Ik wil morgen aan een deksel gaan werken maar dan moet ik wel wat aan de (standaard) fitting hebben die ik van plan was te gebruiken :P
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ik heb ik mijn 2 bakken een spaarlamp en daarmee krijg ik de bak goed op een temp. van 23/25 graden en brand soms als ik eten ververs mijn hand. spaarlampen worden dus ook warm :roll:
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Oh, dat is helemaal mooi dan! Ga zo maar eens aan een lampje voelen hier dan :P ik dacht dat het idee achter spaarlampen was 'energiebesparen door verminderen van warmte', maar dat valt dus tegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

inderdaad ik schrok ook even toen ik me brandde de eerste keer.(brand me ong. eens in de 2 dagen als ik het eten ververs :roll: )
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Ja ik heb, eigenwijs als ik ben, net ook m'n klauwen gefikt :lol: Ik hoop dat ik met mijn deksel-constructie de lamp kan vermijden haha.
Plaats reactie