Witte spinsel pop ofzo iets

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
FaraoTroy
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:41

Witte spinsel pop ofzo iets

Bericht door FaraoTroy »

Beste mensen,
Ik heb een (misschien dringende) vraag.
Vandaag hebben wij een pop gevonden (cyprolais aurata) die een soort schimmel erop had, deze schimmel hebben wij verwijderd maar in dat proces de pop een beetje open gebroken. Vervolgens zat hier in een soort van cocon van wit “spinsel” ofzo. Nou heb ik nog nooit een pop opengebroken maar ik wou weten of dit een slecht teken of een “het gaat vast wel goed” teken is. Voor nu hebben we de pop terug gelegd in de “poppen bak”.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Als ik het zo lees verwacht ik dat de cocon te nat gelegen heeft en dat zich schimmelvorming heeft ontwikkeld. Als dat aan de buitenkant van de cocon zit is dat niet zo erg en kun je 'm gewoon droger leggen. Als het ook aan de binnenkant zit dan is de kans groot dat het de pop heeft aangetast en dan overleven ze het meestal niet.. Ik zou 'm droger leggen en afwachten.
FaraoTroy
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:41

Bericht door FaraoTroy »

bas schreef: wo 15 apr 2020, 10:23 Als ik het zo lees verwacht ik dat de cocon te nat gelegen heeft en dat zich schimmelvorming heeft ontwikkeld. Als dat aan de buitenkant van de cocon zit is dat niet zo erg en kun je 'm gewoon droger leggen. Als het ook aan de binnenkant zit dan is de kans groot dat het de pop heeft aangetast en dan overleven ze het meestal niet.. Ik zou 'm droger leggen en afwachten.
Bedankt voor je bericht, we hebben de pop nu droger gelegd. Ik hoop dat hij/zij het haalt want we zijn er al 1 kwijt geraakt in zijn L3 stadium.
Plaats reactie