heeft iemand dicronorrhina derbyana?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

heeft iemand dicronorrhina derbyana?

Bericht door Benjamin »

Ik wil graag een kweek beginnen met Dicronorhina derbyana en ik vroeg me af of iemand misschien een overschot heeft aan deze kever. En hoe groot moet het terrarium worden? Hoeveel substraat moet hierin en kun je de kevers ook naar 1 plek lokken om daar eitjes te leggen (daaronder een bakje dat je er zo uit kunt halen)?
Laatst gewijzigd door Benjamin op ma 25 mei 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Benjamin, ik heb wel een paar larven van deze soort. De grootte van het terrarium hangt af van de hoeveelheid imago's die je er in wilt hebben.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik heb momenteel een serie cocons liggen, maar het duurt nog even voordat ze uit gaan komen. Dan heb ik wellicht wat imago's over :)
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Pim, bedoel je dat je die larven in overschot hebt? Ik heb nog geen terrarium maar ik wil het liefst een van 30x40x50 (bxlxh) met een opstaande rand van 10 centimeter, hoeveel kevers kunnen daarin? Bas, ik wacht het wel af :D.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Benjamin schreef: wo 20 mar 2019, 16:16 Pim, bedoel je dat je die larven in overschot hebt? Ik heb nog geen terrarium maar ik wil het liefst een van 30x40x50 (bxlxh) met een opstaande rand van 10 centimeter, hoeveel kevers kunnen daarin?
Hoi Benjamin,
Inderdaad heb ik een aantal larven die ik kan aanbieden. Moet even kijken hoeveel. Ik denk dat ik een terrarium zoals jij beschrijft zo'n 10 kevers kunnen. Veel meer zou ik niet doen, omdat mannetjes elkaar dan (te) vaak tegenkomen en kunnen gaan vechten en elkaar beschadigen. Bovendien is het voor de vrouwtjes dan te onrustig om eitjes te leggen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Oke, ik zou de larven graag afhalen. Waar en wanneer zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Benjamin, je hebt een pb.
Plaats reactie