Oase schuim

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Sunbeetle8
L1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 11 feb 2018, 19:37

Oase schuim

Bericht door Sunbeetle8 »

Hallo, ik heb nu 9 xylotrupes gideon sumatrensis larves zitten. ( met 7 van arietuur die ik er laatst bijgekocht ) en het gaat heel goed met ze! Het zijn allemaal l3tjes. De kleinste is 10 gram en de grootste 26 gram! Ik ben nog niet zo ervaren dat ik het geslacht kan zien,maargoed. Aangezien er al 4 larves zijn die geel beginnen te worden en bij 2 ook echt al het altijd zo enorme achterlijf kleiner,geler en harder begint te worden, gaan ze haast verpoppen! Nu heb ik hier gezien dat je de larves in oase schuim kunt bewaren, dus heb ik een onder kant en deksel van oase uitgehold en het ziet er goed ui! Voor bevochtiging heb ik het oaseblok in water gelegd waardoor het water in de oase trok. Maar mijn vraag is: hoevaak moet ik ze bevochtigen? Hebben jullie verder nog tips? En als de pop uitgekomen is, hoelang moet ik dan de kever laten zitten? En waarom kunnen de poppen eigenlijk niet gewoon in de grond?
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Ik zou de larven bij voorkeur in de grond laten zitten en pas oase aanbieden wanneer ze duidelijk aan het verpoppen toe zijn en geen cocon hebben gemaakt. Natuurlijke situaties zijn altijd beter dan gemaakte. Mijn ervaringen met oaseschuim zijn ronduit slecht.
Plaats reactie